در جمع دانشجویان طرح ولایت؛

پاسخ حدادعادل درباره ۱۹ سمت خود | تمام اثاثیه منزل رهبری در یک وانت جمع می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه ۱۹ سمت در نظام دارد، گفت: این موضوعی است که دشمنان در فضای مجازی آن را پخش کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از دانشجو، غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان حاضر در بیست و چهارمین دوره طرح ولایت در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه فردوسی مشهد درباره جنبه ایمانی و تقوا مقام معظم رهبری بیان داشت: در اوایل انقلاب و انتخاب نخست وزیری و ریاست جمهوری نظر مقام معظم رهبری با برخی گزینه‌ها نبود؛ اما از آنجا که امام راحل نسبت به انتخاب برخی افراد در مقاماتی همچون نخست وزیری مصلحت را می‌دیدند، رهبر انقلاب نسبت به، ولی امر خود اطاعت می‌کردند.

حدادعادل با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از لحاظ اخلاقی بسیار منصف بوده و با دشمنان و مخالفان خود کریمانه رفتار می‌کنند، افزود: در جریان برجام ایشان ابتدا خطاب به مسئولان و مردم فرمودند که من به آمریکا اعتماد ندارم، اما بعد از برجام و خروج آمریکا از آن ایشان هیچگاه به مذاکره کنندگان ما نفرمودند که من به شما گوشزد کرده بودم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیگر جنبه‌های شخصیتی رهبر معظم انقلاب از جمله انس با قرآن، جهان بینی، مطالعه بسیار، سریع و عمیق، دیدن فیلم‌های سینمایی و تحلیل آن ها، مطالعه زبان خارجی، خوش خلق، خوش برخورد و مردمدار، بیان کرد: ایشان از لحاظ فکری نیز شخصیتی متفکر دارند و مجمع عالی حکمت اسلامی نیز به دستور ایشان بنا شد.
وی درباره ساده زیستی مقام معظم رهبری گفت: از ساده زیستی ایشان در همین حد بگویم که تمام اثاثیه منزل ایشان به جز کتاب‌ها و کتابخانه شان در یک وانت جمع می‌شود. اگر به منزل ایشان تشریف ببرید، خواهید دید که فرشی که در منزل ایشان پهن است مربوط به آغاز زندگی مشترکشان بوده و الان هم بسیار کهنه شده است.
حدادعادل به شایعات درخصوص زندگی فرزندان و خانواده رهبر انقلاب هم پاسخ داد و تصریح کرد: درباره زندگی داماد ایشان شایعه‌ای ساختند که وی یک میلیون پوند هزینه به دنیا آمدن فرزندش در لندن شده است؛ این موضوع صحت ندارد؛ تمام هزینه بدنیا آمدن فرزند وی در تهران ۵۰۰ هزار تومان شد. داماد ایشان در یک منزل بسیار ساده و در حد یک کارمند با کمترین درآمد زندگی می‌کنند. رهبر انقلاب در ابتدای زندگی مشترک داماد و دخترشان یک جفت کفش برای دامادشان تهیه می‌کنند و وی تا ۵ سال از آن کفش استفاده می‌کرد و ما هر زمان به دیدار رهبر می‌رفتیم و آن کفش‌های کهنه را می‌دیدیم، متوجه می‌شدیم که وی آنجا حضور دارد.
وی درباره فرزندان رهبر انقلاب نیز گفت: هیچ کدام از فرزندان رهبر معظم انقلاب فعالیت اقتصادی ندارند، همه پسران ایشان معمم هستند و زندگی ساده‌ای دارند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) همیشه می‌فرمودند که پس از شهادت شهید مطهری فکر می‌کردم کسی نمی‌تواند جای ایشان را در ذهن من بگیرد، اما با دیدن آیت الله خامنه‌ای و شناخت ایشان، دریافتم که ایشان بهتر از شهید مطهری هستند.
وی به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید بسیار بر مطالعه دقیق بیانیه گام دوم انقلاب دارند. ایشان جز به جز این بیانیه را بسیار دقیق کنار هم قرار داده اند و برای آن بسیار وقت گذاشته اند.

پرسش و پاسخ درباره میزان درآمد و شغل‌های حدادعادل

حدادعادل در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه چرا رهبر انقلاب در تمام این سال‌ها با هیچ خبرنگاری مصاحبه‌ای نداشته اند، گفت: من این را عیب نمی‌دانم؛ چرا که مصاحبه کار دیپلمات هاست، اما ایشان مواضعشان را در همه جلسات عمومی و خصوصی شفاف بیان کرده اند.
وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان با این مضمون که شعار رهبر انقلاب مبنی بر جوان گرایی است، اما چرا جنابعالی باید ۱۹ سمت در این نظام داشته باشید، پاسخ داد: جوانان همیشه مورد هدف دشمنان هستند و به همین دلیل در فضای مجازی اعلام می‌کنند که بنده ۱۹ سمت دارم. مراقب باشید در تله فضای مجازی دشمنان نیفتید چرا که دشمن بیشترین دروغ را به افرادی که کمترین عیب را دارد، نسبت می‌دهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر انقلاب تعدادی شغل را با وجود سنگین بودن آن‌ها برعهده من گذاشته اند و حتما صلاحی در این کار دیده اند و هر زمان ایشان بخواهند شغل دیگری را بر عهده من بگذارند یا این شغل‌ها را از من بگیرند، گوش به فرمان خواهم بود.
وی درباره میزان حقوق خود نیز گفت: حقوقم حقوق بازنشستگی است و مقداری کمتر از چیزی که باید بگیرم هم از فرهنگستان می‌گیرم.

Share