حدادعادل مدعی شد:

وضع دینی و فرهنگی اغلب مسافرانی که به رامسر سفر می‌کنند ضعیف است!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرنگونی پهپاد جاسوسی ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا را در ارتفاع ۱۶ هزار متری توسط پدافند هوایی سوم خرداد را مایه عزت ایران اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل جمعه شب در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد پیامبر اعظم بازار رامسر برگزار شد تصریح کرد: کشور ایران که در حال تحریم است بهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری را در ارتفاع ۱۶ هزار متری که هیچ چشمی نمی‌تواند آن را ببیند با پدافند هوایی سوم خرداد سرنگون می‌کند که مایه عزت است.

وی با بیان اینکه استان مازندران در ورزش و کشتی پهلوانی قدرت ملی خود را نشان داده و در جنگ و دوران دفاع مقدس به صورت تهاجمی و قدرتمند با دشمن جنگیده است گفت: مازندران تکیه گاه و بازوی قوی در جنگ بود که کشور به وجودش افتخار می‌کرد.

وی افزود: زمانی که شهید شیرودی به شهادت رسید برادرم برایش شعری خواند که چاپ شد و باید قدر آنها را بدانیم و وارث خوبی برای انقلاب باشیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم مازندران از نعمت طبیعت خوب در ایران برخوردار هستند تصریح کرد: دو سوم خاک ایران کویر بوده و حاشیه دریای خزر سر سبز و ایران کشوری خشک است.

غلامعلی حداد عادل با تاکید بر اینکه همه مردم مازندران قدر محیط زیست و طبیعت را بدانند گفت: مازندران در معرض آسیب محیط زیست طبیعی قرار دارد که جنگل و مزرعه و زمین‌های تولید کشاورزی تبدیل به ویلای مسکونی شده است.

وی خاطر نشان کرد: دومین تهدید جدی در رامسر خطر محیط زیست و فرهنگی بوده که در دوران پهلوی، کنار دریای رامسر نماد بی دینی و برنامه‌های ضد دین شده بود و باید اصالت دینی و فرهنگی حفظ شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: مسافران که به رامسر سفر می‌کنند تأثیر فرهنگی بر منطقه دارند و اغلب آنها وضع شأن از نظر دینی و فرهنگی ضعیف است و مردم متدین بدانند فرهنگ در معرض خطر بوده و این عوامل در فرهنگ دینی اثر منفی می‌گذارد.

وی تصریح کرد: موضوع عفاف و حجاب در دستور کار شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفت و مردم باید محکم از اعتماد دینی شأن دفاع کنند.

حداد عادل افزود: افتخار ما در جهان اسلام پیروی از اهل بیت است و مازندران مرکز حکومت‌های شیعی بوده که توانستند در این کشور تشیع را بوجود آورده و با الهام گرفتن از مازندران این حرکت را در کشور نهادینه کنند.

وی با اشاره به اینکه افتخار ما این است فقه ما فقه جعفری و کشور ما کشور امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) است گفت: امام صادق (ع) در میان ائمه عمر طولانی‌تری داشته و بنا به روایات مهم ۶۸ سال عمر کرده و دوران خاصی داشته است.

عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: بنی امیه جنایات بسیاری کرد و هزار ماه سیاه بر امت اسلام حکومت کردند و نوک پیکان حمله آنها شیعه بود و تاریخ از جنایت‌های بنی امیه نسبت به شیعیان پر است.

وی خاطر نشان کرد: شریعت اسلامی بر پایه احادیث ائمه و حضرت امام صادق ع شکل گرفته که ۴۰۰۰ شاگرد در مکتب شأن تربیت شدند، همچنین فقهای ما بر سر سفره امام صادق نشستند و امام راحل که احیاگر اسلام در زمان ما بوده یکی از دست پروردگان مکتب حضرت امام صادق بوده است.

وی تصریح کرد: هر مسلمان آزاده ای در دنیا که چشم به رهبری دوخته دست پرورده حوزه علمیه است و در این چهل سال حوزه علمیه به دست روحانیت رهبری شده است.

حداد عادل گفت: در حوادث اخیر رئیس جمهور غیرمتعادل آمریکا برای اینکه ایران را سر میز محاکمه بنشاند از نخست وزیر ژاپن درخواست می‌کند که به ایران بیاید و دعوت به مذاکره کند که رهبر انقلاب فرمود ترامپ را شایسته مذاکره نمی دانم که پیامی به او بدهم زیرا کشور ما به برکت خون حسینی و شیعه در جریان است و رهبر انقلاب با عزت دست رد به سینه آمریکا می‌زند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت هفته قوه قضاییخ خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با قوه قضائیه فرمود ملت با انقلاب اسلامی در ذلت را بسته و راه عزت را انتخاب کرده است.

Share