قربانی: دانشگاه باید از سیاست‌زدگی مصون بماند 

وضعیت بهداشت و درمان استان گیلان از مناطق محروم هم ضعیف‌تر است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه ارائه خدمات سلامت باید برای همه اقشار جامعه یکسان باشد، گفت: گیلان به لحاظ نیروی انسانی، کادر درمانی، تخت بیمارستانی، تجهیزات پزشکی و جاذبه‌های درمانی نسبت به بسیاری از شهر‌های محروم در سطح پایین‌تری قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمد حسین قربانی در واکنش به صحبت‌های معاون وزیر بهداشت مبنی بر اینکه استان گیلان از نظر رضایت مردم در حوزه بهداشت و درمان جزء بدترین استان‌های کشور است،گفت: بنده طی دو دوره نمایندگی مردم استان گیلان در مجلس، بارها به دولت سابق و فعلی نسبت به وضعیت نامناسب خدمات درمانی، بهداشتی و پزشکی در برخی از استان‌ها هشدار داده‌ام، اما متاسفانه مسئولان مربوطه هیچ توجهی به آن نکردند.

دانشگاه باید از سیاست‌زدگی مصون بماند 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه ‌نباید سیاست زده باشد، افزود: معتقدم دانشگاه باید از مقام تولید علم و کمک به سلامت مردم دیده شود و از سیاست زدگی مصون بماند، متاسفانه برخی از مسئولان به هشدارها و صحبت‌های بنده توجهی نکرده و به آن برچسب سیاسی زدند و حالا پس از گذر زمان به همان نکات اشاره می‌کنند.

سرسبزی گیلان مانع توسعه‌یافتگی استان شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سرسبزی گیلان مانع توسعه‌یافتگی استان شده است، اظهار کرد: متاسفانه مسئولان به درختان و فضای سبز و ظاهر استان توجه می‌کند و آن را شهر پیشرفته می‌داند، در صورتی که در برخی از حوزه‌ها  همتراز با مناطق محروم است، هر چند جای خوشحالی دارد که معاون وزیر بهداشت پس از مدت‌ها اعلام می‌کند، رضایت مردم استان گیلان از خدمات درمانی در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

وضعیت بهداشت و درمان استان گیلان از مناطق محروم هم ضعیف‌تر است

قربانی با تاکید بر اینکه وضعیت بهداشت و درمان استان گیلان از شهر‌های محروم سیستان و بلوچستان نیز ضعیف‌تر است، خاطر نشان کرد: گیلان به لحاظ نیروی انسانی پزشک و کادر درمانی، تخت بیمارستانی، تجهیزات پزشکی و جاذبه‌های درمانی نسبت به بسیاری از شهر‌های محروم در سطح پایین‌تری قرار دارد.

ارائه خدمات سلامت باید برای همه اقشار جامعه در یک حد متعارف باشد

وی با اشاره به این موضوع که تنها مراکز درمانی و بیمارستان‌های بخش خصوصی استان گیلان تقویت شده است، تصریح کرد: بخش خصوصی تنها می‌تواند به افراد مرفه و توانمند مالی خدمات ارائه کند،در صورتی که عدالت ارائه خدمات سلامت باید در بخش دولتی و برای همه اقشار جامعه در یک حد متعارف باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در پایان ضمن تبریک به ارسلان سالاری رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، افزود: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی با تغییر مدیریت بتواند گا‌مهای موثری برای ارتقاء شاخص‌های سلامت استان بردارد.

Share