در سفری یکروزه؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان سفر می‌کند+ برنامه‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه(۱۳ تیر) در سفری یکروزه به گیلان میهمان مردم این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیروز فاضلی گفت: سیدعباس صالحی پنج‌شنبه(۱۳ تیر) در سفری یکروزه به گیلان میهمان مردم این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدا با حضور در گلزار شهدای رشت در سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید علی انصاری استاندار اسبق گیلان و تنها استاندار شهید کشور و شهید علیرضا نورانی معاون عمرانی استانداری گیلان شرکت کرده و سخنران ویژه این مراسم است.

وی با بیان اینکه صالحی در ادامه سفر خود به آستانه اشرفیه می‌رود تصریح کرد: مراسم چهل و هشتمین سالروز درگذشت استاد معین نیز با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

فاضلی بیان کرد: این مراسم به منظور تجلیل و الگوسازی از مفاخر بومی و پاسداشت خدمات نخبگانی ساعت ۲۱ در آرامگاه دکتر معین برگزار می‌شود.

تألیف فرهنگ فارسی معروف به فرهنگ معین؛ دوره کامل فرهنگ فارسی، شامل لغات فارسی، لغات و ترکیبات عربی متداول در فارسی، لغات اروپایی که به تدریج در فارسی وارد شده و اعلام اشخاص، اعلام جغرافیایی، در هفت هزار و نهصد صفحه و در شش مجلد مهمترین اثر این استاد گرانقدر است.

لازم به ذکر است، مراسم بزرگداشت و تجلیل «دکتر محمد معین» با حضور فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان استان گیلان، پنجشنبه؛ ۱۳ تیر در آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود.

Share