کیم: دوستی عالی بین من و رئیس‌جمهور ترامپ وجود دارد

ورود اولین رئیس جمهور آمریکا به خاک کره شمالی | سومین دیدار کیم و ترامپ

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که تاکنون دو دیدار شکست‌خورده داشته‌اند، در منطقه غیرنظامی شده دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبران آمریکا و کره شمالی برای سومین بار و این دفعه در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ با عبور از خط مرزی کره جنوبی به کره شمالی، به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شد که وارد خاک کره شمالی می‌شود. این دیدار در شرایطی صورت می‌پذیرد، که دو دیدار قبلی ترامپ با رهبر کره شمالی به‌جهت زیاده‌خواهی‌های رئیس‌جمهور آمریکا بی‌نتیجه پایان یافته بود.

 «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور ترامپ و «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز او را در این دیدار همراهی می‌کردند.

آن‌ها در حالی صبح یک‌شنبه به‌وسیله یک فروند بالگرد وارد منطقه شدند که پیش‌تر «دونالد ریگان»، «جرج دبلیو بوش» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور پیشین آمریکا با تدابیر شدید امنیتی از آن دیدار کرده بودند.

بنابر تصاویر دریافتی زنده از رسانه های خبری، دونالد ترامپ با گام برداشتن به سوی خاک کره‌شمالی با کیم جونگ اون دست داد و خوش و بش کرد و سپس به همراه کیم از خط مرزی نمادین میان دو کشور عبور کرد. ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا است که وارد خاک کره شمالی شده است.

ترامپ پس از دست دادن با کیم و گام برداشتن دو رهبر به سمت خاک کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم بگویم این افتخاری است که نصیب من شد. عبور از این خط افتخار بزرگی است، پیشرفت بزرگی است، دوستی بزرگی ایجاد شده است..»
ترامپ از کیم برای حضور یافتن در این ملاقات تشکر کرد و گفت: «ما از روز اولی که ملاقات کردیم از یکدیگر خوشمان آمد و این بسیار مهم است».
هنگامی که خبرنگاری از رهبر کره‌شمالی پرسید چه زمانی به آمریکا سفر می‌کند ترامپ پاسخ داد: «همین حالا از او دعوت می‌کنم.»

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز گفت: در حال حرکت به سوی پایان دادن به گذشته تاسف‌بار بین دو کره هستیم.

در ادامه کیم از ترامپ خواست تا از روابط خوب بین آن‌دو برای ایجاد خبرهای بهتر استفاده کند.

کیم گفت: «باور دارم دیدار ما در این محل که نمادی از تفرق و گذشته‌ای خصمانه است، به جهان نشان می‌دهد که ما زمان حالی جدید ساخته‌ایم و دیداری مثبت و روبه جلو خواهیم داشت».
وی افزود: «دوستی عالی بین من و رئیس‌جمهور ترامپ وجود دارد. فکر نمی‌کنم اگر چنین دوستی بزرگی بین ما نبود چنین روزی چنینی دیداری را می‌توانستیم ترتیب دهیم. مایل هستم از این پیوند قوی برای ساختن خبرهای خوب بیشتری که هیچکس انتظارش را ندارد استفاده کنم».
ترامپ گفت: «اگر او (کیم) به این دیدار نمی‌آمد رسانه‌های چهره بدی از من می‌ساختند»
وی افزود : «به‌خاطر خواهش ار من برای عبور از خط مرز متشکرم. نمی‌دانستم قرار است چنین خواهشی از من کنید. فکر کردم شاید چنین کاری کنید اما برای انجام آن در صورت درخواست شما آماده بودم».

ترامپ افزود: همان‌طور که آقای کیم گفت  این لحظه‌ای تاریخی بود..ما روابط بسیار خوبی ایجاد کردیم، قبل از آنکه من رئیس‌جمهور شوم شرایط برای کره جنوبی، کره شمالی ژاپن و همه جهان بسیار خطرناک بود. از بودن در کنار کیم لذت می‌برم و متشکرم.

 

برخی خبرنگاران حاضر در محل می‌گویند که کل دیدار در حدود ده دقیقه طول کشیده است.

Share