نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس انتقاد کرد:

وجود رانت و فساد در شبکه‌های خرید تجهیزات|بیمارستان‌ها بر اساس سرانه کشور ساخته نشده‌اند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت درمان مجلس با انتقاد از وجود رانت و فساد در شبکه های خرید تجهیزات و کالاهای بیمارستانی، گفت: برای مدیریت بیمارستان‌ها باید طرحی نو در انداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمد حسین قربانی با انتقاد از اینکه پس از ۴۰ سال هنوز ضعف‌های زیادی در مدیریت بیمارستان‌ها وجود دارد، گفت: باید طرحی نو برای اداره و مدیریت بیمارستان‌ها در انداخت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: وزیر بهداشت تجربیاتی در رابطه با مدیریت شبکه و بیمارستان ها دارد و این تجربیات برای اداره بیمارستان ها می تواند بسیار موثر واقع شود؛ متاسفانه به نیروی فوق تخصصی کارآمد که می تواند در دوره‌های مختلف درمان تاثیرگذار باشد و در خدمت درمان باشد پست مدیریتی واگذار می کنیم این در حالی است که چنین اقدامی به هیچ وجه بهره وری لازم برای مدیریت بیمارستان ها را ندارد.

ضرورت استفاده از تجربیات برخی کشورها و نقطه نظرات خواص برای مدیریت بیمارستان‌ها

وی بر ضرورت استفاده از تجربیات برخی کشورها و نقطه نظرات خواص برای مدیریت بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: برون سپاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد البته برون سپاری که منوط به اصل قانون قانون اساسی یعنی کوچک شدن دولت اما با نظارت دقیق در قالب تعرفه های دولتی، تحویل سرانه به بیمه، میدانی تر شدن بیمه ها و تلاش برای جلوگیری از رانت و فسادی که امروزه در شبکه های خرید تجهیزات بیمارستان ها وجود دارد است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه بیمارستان ها کشور با ضعف های زیادی مواجه هستند، تصریح کرد: پرداخت کارانه و حقوق پرسنل مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز به طور مداوم با تاخیر روبرو است از سویی تعهد مناسب در ارائه خدمات وجود ندارد و مردم ساعت ها پشت در مراکز درمانی معطل هستند.

بیمارستان‌ها بر اساس واقعیت ها، نیاز و سرانه کشور ساخته نشده‌اند

قربانی با تاکید بر اینکه بیمارستان ها بر اساس واقعیت‌ها، نیاز و سرانه کشور ساخته نشده‌اند، ادامه داد: توزیع عادلانه تخت‌ها مغفول ماند و با توجه به وجود این ضعف‌ها  در بیمارستان‌های سراسر کشور باید تفکر جدیدی برای مدیریت بیمارستان های کشور داشته باشیم و بازنگری و اصلاح مدیریت بیمارستان ها مورد توجه قرار گیرد.

شبکه ای شدن بیمارستان ها اقدامی مناسب است/ اغلب بیمارستان‌های کوچک توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد شبکه‌ای شدن بیمارستان‌ها گفت: اغلب بیمارستان‌های کوچک با کمبود منابع مواجه هستند و توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند البته بسیاری از بیمارستان‌های بزرگ کشور نیز منابع سرشاری دارند که به دلیل مدیریت نامناسب با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی یادآور شد: اینکه بیمارستان های بزرگ معین بیمارستان های کوچک شوند اقدامی منطقی و درست است زیرا از نظر منابع و نیروی انسانی می توانند بیمارستان های کوچک را حمایت کنند تا مردم برای درمان خود سرگردان نشوند و به طور قطع این اقدام بهبود وضعیت بیمارستان های کوچک را در پی دارد.

Share