هیچ نماینده ای از سایر نمایندگان، لزوماً نماینده‌تر نیست

واکنش وزارت بهداشت به حواشی تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موارد مطرح شده در مورد تماس وزیر بهداشت با رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حضور وی در اتاق عمل و نهایتاً عزل ایشان صحت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مطالب منتشره در خصوص عزل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حواشی آن گفت: موارد مطرح شده در مورد تماس وزیر بهداشت با رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حضور وی در اتاق عمل و نهایتاً عزل ایشان صحت ندارد و دامن زدن به این حواشی و مباحث غیرواقعی بیش از آن که حمایت از فرد مورد نظر تلقی شود، تخریب چهره و وجهه کاری افراد و رویه‌ای ناصواب است که به هیچ‌وجه مورد تأیید وزیر بهداشت نیست.

کیانوش جهانپور اظهار کرد: یک موضع شتابزده و خطا را توجیه کردن، صرفاً خطایی به خطای قبلی می‌افزاید و بس. انتخاب رئیس دانشگاه و جابجایی مدیران فرآیندی معمول و قانونی است و به تشخیص وزیر بهداشت صورت می‌پذیرد و قدر مسلم همه مصالح و منافع مردم و نظام سلامت و دانشگاه و استان مربوطه در این موارد لحاظ می‌شود و دخالت‌ها و واکنش‌های نامتعارف شایسته هیچ فرد مسؤولی نیست.

وی افزود: آنچه که همیشه و همه جا مورد تاکید وزیر بهداشت به همه همکاران مجموعه وزارت بهداشت بوده و هست حفظ حرمت و رعایت جایگاه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است و ایشان کرارا حفظ حرمت و شأن نمایندگان مردم را احترام به مردم، دموکراسی و رأی مردم عنوان می‌کنند و رابطه صمیمانه و تعامل نزدیک با مجلس بعنوان خانه ملت را وظیفه همگان می‌دانند، چنانکه قاطبه نمایندگان محترم مجلس نیز به این موضوع اذعان دارند و از برخی دوستان انتظار می‌رود آنچه شایسته و بایسته جایگاه رفیع مجلس و نمایندگان ملت هست را با برخی اظهارنظرهای احساسی و نامتناسب مخدوش نکنند.

وی در پایان اظهار کرد: هیچ نماینده عزیزی از سایر نمایندگان، لزوماً نماینده‌تر نیست و صلاح نیست به گونه‌ای اظهار نظر شود که خدای ناکرده برخی برداشت‌های ناصواب از آن صورت گیرد. همه ما ملزم به احترام به قانون و رعایت اصول از جمله اصل تفکیک قوا هستیم چنانکه اکثریت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی سرآمد این رفتار هستند.

Share