می‌دانم با کدام کارگردان در ارتباط بود، اما نمی‌گویم

واکنش ده‌نمکی در خصوص ارتباط عاشقانه با میترا استاد

مسعود ده نمکی گفت: ارتباط این خانم با همان کارگردانی ‏است که در این مدت از انتشار خبر‌ها برآشفته شدند و واکنش‌های تندی نشان دادند. من هیچ ‏ارتباطی با میترا استاد نداشتم. می‌دانم کدام کارگردان است، اما نمی‌گویم بهتر است خودتان به ‏دنبالش بگردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روزنامه شهروند نوشت: از همان روز‌های نخست که جنایت عجیب برج آرمیتا رقم خورد، شایعات و اخبار درگوشی ‏هم شروع شد. از پرستو بودن و ارتباط با نهاد‌های امنیتی تا اسامی ریز و درشتی که گفته می‌شود ‏هرکدام به نحوی با همسر دوم شهردار سابق پایتخت در ارتباط بودند.

حواشی و شنیده‌های ضد و ‏نقیضی که البته اظهارات متهم اصلی این پرونده یعنی محمدعلی نجفی و دست نوشته‌های او هم در ‏دامن زدن به آن‌ها بی‌تأثیر نبود. ایفای نقش اول در یک سریال داستانی و تجربه حضور هرچند ‏کوتاه در دو فیلم سینمایی؛ ارتباط میترا استاد با چند چهره سینمایی را بیش از سایر موارد مطرح ‏شده باورپذیر کرد.

موضوعی که در نخستین جسله علنی دادگاه هم به آن اشاره شد. جایی که ‏نماینده دادستان بخشی از نامه دوم نجفی به دخترش زهرا را قرائت می‌کرد: «او قبل از مسلمان ‏شدن با یک کارگردان زندگی عاشقانه داشته است، بعد از آن به عقد موقت کسی در وزارت خارجه ‏در می‌آید.» همین هم شد تا موضوع ارتباط این زن مرموز و پرحاشیه در چهره‌های سینمایی ‏دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد. ‏

آن‌چه تاکنون از فعالیت‌های سینمایی میترا استاد مشخص است، حضور او در یک فیلم داستانی تولید ‏شده در صداوسیمای مرکز کرمانشاه و دو فیلم سینمایی «اخراجی‌های ٣» و «دخترشاه پریون» ‏بوده است.

سه فیلم با سه کارگردان سینمایی متفاوت. ‏ مجموعه داستانی «واران» جدی‌ترین کار میترا استاد به کارگردانی صادق پروین آشتیانی است. سریالی داستانی که در شبکه استانی کرمانشاه سال ٩٢ تولید و پخش شد. آشتیانی کارگردان ‏این مجموعه پیش از این در گفت‌وگویی مفصل با «شهروند» به همه جزییات ساخت آن فیلم و ‏حضور میترا در آن مجموعه پاسخ گفته بود.

گفت‌وگویی که ظاهرا حواشی زیادی هم برای این ‏کارگردان جوان و کمترشناخته شده به همراه داشت و همین هم شد تا او با چند جمله کوتاه ‏از ارایه توضیحات بیشتر درخصوص ادعا‌های مطرح شده از سوی متهم پرونده در نخستین جلسه ‏دادگاه خودداری کند: «واقعا برای من دردسر شد، آن زمان که خانم استاد در مجموعه واران بازی ‏کرد با همسر اولشان زندگی می‌کردند و ظاهرا دوسال بعد طلاق گرفت.

اما در این مدت یعنی پس ‏از قتل این خانم از صحبت‌های من برداشت‌های اشتباهی شد و دردسر‌های زیادی هم برای من به ‏وجود آمد. البته من شکایت کرده‌ام و پلیس فتا هم به موضوع ورود کرده. اما با توجه به این شرایط ‏اصلا علاقه‌ای ندارم دراین خصوص صحبتی داشته باشم.» ‏ اخراجی‌های ٣ و حضور استاد در یک پلان کوتاه به‌عنوان هنرور. انتشار تصویر میترا استاد در این ‏فیلم کافی بود تا شایعه ارتباط‌ها در حو و حوش فیلم اخراجی‌ها داغ شود.

با این ‏حال، اما مسعود ده‌نمکی در گفت‌وگوی کوتاهی با «شهروند» ضمن رد هرگونه ارتباط با میترا ‏استاد، درباره صحبت‌های مطرح شده در جلسه دادگاه گفت: «ارتباط این خانم با همان کارگردانی ‏است که در این مدت از انتشار خبر‌ها برآشفته شدند و واکنش‌های تندی نشان دادند. من هیچ ‏ارتباطی با میترا استاد نداشتم. می‌دانم کدام کارگردان است، اما نمی‌گویم بهتر است خودتان به ‏دنبالش بگردید.» ‏

میترا استاد در فیلم سینمایی «شاه پریون» هم نقش کوتاهی داشته است. کامران قدکچیان کارگردان ‏این فیلم به «شهروند» می‌گوید: «من تا قبل از قتل خانم استاد اصلا از حضور او در فیلمم بی‌خبر ‏بودم، چند روز پس از حادثه از طریق یکی از دوستانم متوجه شدم که او در آن فیلم سیاه لشکر ‏بوده است. انتخاب هنرور و سیاه لشکر هم معمولا برعهده تهیه‌کننده و عوامل اجرایی است.» مهدی ‏فرح‌بخش تهیه‌کننده این فیلم هم در یک جمله کوتاه به «شهروند» گفت: «دختر شاه پریون ‏مربوط به سال‌های پیش است و من اصلا این خانم را به خاطر ندارم.» ‏

حالا باید صبر کرد تا احیانا در جلسات بعدی دادگاه جزییات بیشتری در این خصوص فاش شود. ‏هرچند با توجه به ماهیت ماجرا و تذکر قاضی در جلسه نخست رسیدگی به این پرونده که از ‏نماینده دادستان خواست تا بخشی از اعترافات و موضوعات مطرح شده در پرونده را در جلسه ‏غیرعلنی مطرح کند، بعید به نظر می‌رسد، به ابهامات این پرونده جنجالی پاسخ روشنی داده شود. ‏

Share