همزمان با سفر رییس اورژانس کشور به گیلان؛

هفت پروژه فوریت‌های پزشکی در گیلان افتتاح شد

همزمان با سفر رییس اورژانس کشور به گیلان، ۷ پروژه مرکز فوریت های پزشکی گیلان با حضور رییس اورژانس کشور، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان استانی به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با سفر رییس اورژانس کشور به گیلان، ۷ پروژه مرکز فوریت های پزشکی گیلان با حضور رییس اورژانس کشور، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان استانی به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گیلان امروز گفت: ۳ساختمان جدید پایگاه های اورژانس شهرک گلسار – محله استاد سرا و خیابان پرستار رشت، مرکز ارتباطات اورژانس، مرکز پایش مراقبت های درمانی mcmc، مرکز فرماندهی عملیات بحران eoc و چند دستگاه تلکاردیولوژی ۷طرحی است که امروز بطور همزمان در رشت به بهره برداری رسید.

واحد MCMC مرکز پایش مراقبت های درمانی است که وظیفه مدیریت،نظارت و ارائه گزارش در خصوصجابجایی تمامی بیماران در بین بیمارستان های دولتی ، خصوصی و … در استان را دارد.

وظیفه دوم این واحد نظارت ومدیریت بر تخت های عادی و ویژه بیمارستان های سطح استان می باشد.

تله مدیسین یا تله کاردیولوژی در راستای طرح ۲۴۷در بیماران قلبی در شهر رشت را ها ندازی شد ودر ماموریتهایی که نیاز به اخذ نوار قلب ۱۲ لیدی و ارسال آن به پزشک واحد ارتباطات مرکز اورژانس گیلان و نیز متخصص قلب مرکز آموزشی درمانی حشمت رشت می باشد.

کارشناسان مرکز پس از اخذ EKGو ارسال آن دستورات لازم تا رسیدن بیمار به بیمارستان را انجام می دهند.

واحد EOC مرکز فرماندهی عملیات بحران دانشکاه بوده و به منظور هماهنگی و وحدت رویه در فرماندهی حوادث و بلایا راه اندازی شده است.

از سال ۱۳۹۷ با توجه به نیاز به فراهم نمودن زیر ساخت ها این واحد به صورت کامل در مرکز اورژانس ۱۱۵ گیلان تجهیز و راه اندازی شد. کارشناسان مربوطه تمامی حوادث را رصد و حوادث مورد نیاز سازمان اورژانس کشور بر اساس پورتکل ایبلاغ شده از سوی وزارت بهداشت به اورژانس کشور اطلاع میدهند.

مرکز ارتباطات اورژانس گیلان در شهر رشت به جهت کنترل و مدیریت تماس های وارده به اورژانس ۱۱۵ گیلان راه اندازی شده است.به صورت میانگین ماهانه ۴۵ هزار و ۳۰۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته میشود که از این تعداد ۷۴۰۰ مورد منجر به ماموریت اورژانسی خواهد شد.

۳ پایگاه اورژانس منطقه ۱۴-۳۵ و ۵۶ نیز در این افتتاحیه ساختمان جدیدشان بصورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت .

پیمان اسدی افزود: برای اجرای این طرح ها بیش از ۱۶میلیارد ریال هزینه شد

Share