دفاع امام‌جمعه اسالم از نظارت استصوابی:

هر جا نظارت استصوابی شورای نگهبان وجود داشت یا فساد نداشتیم یا شاهد فساد کمتری بودیم!

باقری اظهار کرد: نظارت استصوابی برای یافتن راه صواب و درست و شناسایی سره از ناسره است. هر جا نظارت استصوابی شورای نگهبان وجود داشت یا فساد نداشتیم یا شاهد فساد کمتری بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته اسالم ضمن شرح حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص صفات شیعه با بیان صفت امانت داری گفت: کلام اهل بیت(ع) راهنمای همه مسلمین و به خصوص پیروان آنها می باشد و شایسته است که شیعیان اهتمام بیشتر به این توصیه های نورانی داشته باشند.

امام جمعه اسالم با توجه به در پیش بودن چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به برگزاری بیست و چهارمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور و دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و به تبیین فرمایشات معظم له و انتظارات ایشان از ائمه جمعه و نماز جمعه پرداخت.

باقری گفت: رعایت تقوا، پیام هر هفته نماز جمعه است که ابعاد مختلفی در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد و یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از تریبون نماز جمعه توجه دادن مردم به رعایت تقوا در فضای مجازی است به گونه ای که قبل از اطمینان از صحت و سقم خبری آن را منتشر و ارسال نکنند و به راحتی با آبروی افراد بازی نکنند.

وی افزود: امید بخشی به جامعه بر اساس بیان دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی و پرهیز از اختلاف و تبدیل کردن تریبون نماز جمعه به محلی برای دعواهای سیاسی و تخریب مسئولین از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری بود که در جلسه دیدار با ائمه جمعه بیان کردند.

خطیب جمعه اسالم با اشاره به دو پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به اقدامت خصمانه دشمنان، یکی هدف قرار دادن پایگاه تروریست های کرد و دیگری توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق در تنگه هرمز تصریح کرد: امروز دنیا به قدرت روز افزون جمهوری اسلامی پی برده است و همیشه پاسخ جمهوری اسلامی به اقدامات خصمانه دشمنان بسیار کوبنده بوده است و سپاه قدرتمند ما این بار هم مثل همیشه سیلی سختی به دشمن زد.

امام جمعه اسالم در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه خود ضمن گرامیداشت هفته شورای نگهبان این نهاد مبارک و مقدس را از ابتکارات حضرت امام(ره) خواند و گفت: فلسفه وجودی شورای نگهبان جلوگیری از خودکامگی با نظارت بر قوانین مصوبه مجلس و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات است.

وی اظهار کرد: نظارت استصوابی برای یافتن راه صواب و درست و شناسایی سره از ناسره است. هر جا نظارت استصوابی شورای نگهبان وجود داشت یا فساد نداشتیم یا شاهد فساد کمتری بودیم. ولی در انتخابات شوراها که بررسی صلاحیت آن به عهده شورای نگهبان نیست، متأسفانه شاهد بروز فساد مختلف از اقصی نکات کشور هستیم که هر روز گند یکی از آنها بیرون می آید.

باقری افزود: شما ناظران محترم شورای نگهبان باید امانتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و رأی مردم باشید. مبادا بررسی صلاحیت ها تحت تأثیر غرایض و مسائل شخصی قرار گیرد همیشه خدا را در نظر بگیرید و بدانید که آبروی مؤمن از حرمت خانه کعبه بالاتر است و شورای نگهبان باید امانت دار آبروی افراد، به خصوص نامزدهای انتخاباتی باشد.

Share