در سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد؛

هادی‌پور نشان ارزشمند طلای دانشجویان جهان را کسب کرد

آرمین هادی پور، تکواندوکار گیلانی وزن منفی ۵۸ کیلوگرم تیم ملی کشورمان به نشان ارزشمند طلای سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۹ دست‌یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۹ با پیکارهای وزن منفی ۵۸ کیلوگرم مردان دنبال شد و آرمین هادی پور تکواندوکار گیلانی تیم ملی کشورمان بر روی شیاپ چانگ رفت.

هادی پور در نخستین گام در مرحله یک شانزدهم پایانی به مصاف هائو یو از چین تایپه رفته و با برتری ۱۶ بر ۱۴ مقابل رقیب قدر شرق آسیایی به جمع ۱۶ تکواندوکار برتر جهان راه یافت، وی در دومین دیدار به مصاف سوخرب بوبوبکوف از ازبکستان رفت و مقابل رقیب آسیایی به برتری ۳۲ بر ۲۲ دست‌یافت.

تکواندوکار گیلانی وزن منفی ۵۸ کیلوگرم تیم ملی کشورمان در مرحله یک‌چهارم پایانی به مصاف چانهو جونگ از کره جنوبی رفت، سه رقیب نخست هادی پور از کشورهای آسیایی بوده و این نشان از جایگاه رفیع این ورزش در قاره کهن دارد، هادی پور با برتری قاطع هفت بر سه مقابل جونگ، نشان برنز خود را قطعی کرد.

وی در دیدار نیمه‌نهایی رقیب دیگری از شرق آسیا را از پیش رو برداشت، رمانارونگ ساویکهاری از تایلند با شکست ۱۶ بر ۳۳ مقابل تکواندوکار قدر کشورمان به نشان برنز بسنده کرده و هادی پور به دیدار فینال صعود کرد.

تکواندوکار گیلانی در دیدار فینال به مصاف مولوم تومن بایار از مغولستان رفت و با پیروزی ۲۲ بر ۱۹ گردن‌آویز طلا را بر گردن آویخت.

سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۹ با حضور بیش از ۶۰۰۰ ورزشکار از ۱۲۷ کشور جهان از روز ۱۲ تیرماه در «ناپل» ایتالیا آغازشده است، این مسابقات G2 بوده و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۰،‌ ۱۲ و ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد، هدایت تیم مردان بر عهده «فریبرز عسکری» به‌عنوان سرمربی و «علی‌محمد بسحاق» به‌عنوان مربی است.

Share