شهردار لاهیجان خبرداد:

نخستین جشنواره کوتکوتو در لاهیجان برگزار می شود

مسعود کاظمی در گفت و گویی افزود: همزمان با موقع برداشت گیاه بومی کوتکوتو برای اولین بار جشنواره کوتکوتو و مراحل عرق گیری و تهیه محصولات مرتبط با این گیاه بومی به مدت دو روز در عصر روزهای پنج شنبه و جمعه ششم و هفتم تیر ماه در حاشیه شمالی استخر لاهیجان در محل نمایشگاه شب های روشن برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار لاهیجان از برگزاری نخستین جشنواره کوتکوتو در این شهر خبر داد.
مسعود کاظمی در گفت و گویی افزود: همزمان با موقع برداشت گیاه بومی کوتکوتو برای اولین بار جشنواره کوتکوتو و مراحل عرق گیری و تهیه محصولات مرتبط با این گیاه بومی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر با همکاری و مشارکت عطاری مقدس خو و شرکت پیام آوران سلامت به مدت دو روز در عصر روزهای پنج شنبه و جمعه ششم و هفتم تیر ماه در حاشیه شمالی استخر لاهیجان در محل نمایشگاه شب های روشن برگزار می شود.
وی اضافه کرد: گیاه کوتکوتو دارای خواص متعددی بوده و معرفی خواص این گیاه از نظر طبی و عرق گیری در مقابل مردم با دیگ ها مسی به روش سنتی، سخنرانی محققان طب سنتی در مورد مزاج شناسی و گیاهان بومی گیلان و معرفی غذاها و خوراکی هایی که گیاه کوتکوتو در آن استفاده می شود، از جمله برنامه ها و اهداف برگزاری نخستین جشنواره کوتکوتو در لاهیجان می باشد.
کاظمی گفت: شهرداری لاهیجان با هدف ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین شهروندان و تبدیل لاهیجان به شهر جشنواره ها برنامه های مختلفی را برای اجرا در طول سال تدوین کرده است.
وی افزود: با توجه به معرفی لاهیجان به عنوان شهر شب های روشن در طول سه ماه گذشته با برگزاری جشنواره های نوروزی، ضیافت خوبان در ماه مبارک رمضان و جشنواره شب های روشن برنامه های فرهنگی،هنری و آموزشی متنوعی برای شهروندان و مسافران برگزار شده که مورد توجه قرار گرفته است.

Share