معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان:

نباید کاری کنیم که آیندگان ما را نفرین کنند | اجرای طرح‌های وارداتی جنگل‌ها را از بین برد

آقایی با تاکید بر اینکه مردم جنگل‌نشین، عامل تخریب جنگل‌ها نبوده‌اند، افزود: کسانی جنگل‌ها را از بین بردند که یک روز هم در جنگل زندگی نکردند اما برای جنگل قانون نوشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم شهرستان فومن با حضور احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان پیش از ظهر روز چهارشنبه برگزار شد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان در این نشست با بیان اینکه استان گیلان ما یک استان گردشگری و به نوعی موزه طبیعی است، تصریح کرد: فومن نیز علاوه بر یک شهر گردشگری شهر صاحبان دین و دانش و دارای مردمانی نجیب بوده که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به آمار اطلس جنایی استان اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان فومن دوازدهمین شهرستان از لحاظ پرونده‌های ورودی است و در امنیت کامل به سر می‌برد.

آقایی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش فعلی را مرهون زحمات مدیران سابق و فعلی هستیم، تصریح کرد: وقوع جرم در شهرستان فومن در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش داشته است که این کاهش به عملکرد خوب مدیران و مردم بر می‌گردد.

 اجرای طرح‌های وارداتی برخی مدیران جنگل‌ها را از بین برد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان افزود: سرمایه ما در سه چیز است، سبقه تاریخی، غنای فرهنگی و ذخایر طبیعی و باید قدردان مواهب الهی نظیر جنگلها، دریا و مراتع باشیم.

وی با تبریک ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی اظهار کرد: متاسفانه جنگل‌های ارزشمند این کشور از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار به یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار رسیده است و تخریب جنگل ها پس از انقلاب شدت گرفته است.

آقایی با تاکید بر اینکه مردم جنگل‌نشین، عامل تخریب جنگل‌ها نبوده‌اند، افزود: کسانی جنگل‌ها را از بین بردند که یک روز هم در جنگل زندگی نکردند اما برای جنگل قانون نوشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان تصریح کرد: جنگل‌ها را اجرای طرح‌های وارداتی برخی مدیران از بین برد که هیچ تناسبی با وضعیت استان نداشت.

وی یادآور شد: بررسی شود که پس از جمع آوری جنگل‌نشینان چه کسانی در پایین دست ساکن شده‌اند. آیا آنها دامدار بوده‌اند؟ یا سرمایه‌برها و غیربومیان درمراتع ویلاسازی کرده اند؟!

آقایی با بیان اینکه «طرح هادی» فی نفسه اشکالی ندارد و در جهت فقرزدایی، عمران و آبادانی روستاها موثر است، افزود: اگر دستگاه قضایی ورود نمی‌کرد و جلوی اشکالات را نمی‌گرفت با اجرای طرح هادی اثری از روستا باقی نمی‌ماند!

وی افزود: فردی مصوب کرده که ۶ هزار هکتار از ییلاقات ماسال برای طرح گردشگری اختصاص یابد. اقتصاد استان بر پایه کشاورزی و دامداری و در محله بعدی گردشگری است. اگر این ۶ هزار هکتار به گردشگری اختصاص یابد آیا دیگر چیزی هم باقی خواهد ماند؟

دستگاه قضائی مانع توسعه استان نیست | نباید کاری کنیم که آیندگان ما را نفرین کنند

به گزارش دیارمیرزامعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان در ادامه گفت: برخی دوستان می‌گفتند که دستگاه قضائی مانع توسعه استان است اما بعد از وقوع سیل درحالیکه به تمام استان‌ها خسارت سنگین وارد شد و گیلان آسیبی ندید همان‌ها امروز با ما همگام شده‌اند درحالیکه تا دیروز ما را تخریب می‌کردند و مانع توسعه استان می‌دانستند.

آقایی با بیان اینکه مدیران ارشد و یقه سفیدها می‌توانند به راحتی مدیران زیردست خود را از سد راه بردارند و آنها را ذبح کنند، افزود: از تمام مدیران می‌خواهم که گزارش‌های خود را بدون امضا برای ما ارسال کنند، چون ما می‌دانیم شما آسیب پذیر هستید اما بدانید که دستگاه قضائی با کسی تعارف ندارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که در عرصه‌های منابع طبیعی حتی نباید حوزه علمیه احداث شود، افزود: حتی ایشان بر این نکته تاکید کرده‌اند که باغ‌های شهری نیز به دلیل انتفاع عمومی نباید تخریب شوند.

آقایی با بیان اینکه هر ثانیه ۳۶۰ متر جنگل و هر سال ۱۰۰ هکتار جنگل در حال تخریب است، تصریح کرد: حفظ جنگل و مراتع خط قرمز ماست زیرا ما تابع فرمایشات حضرت آقا هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان تاکید کرد: نباید کاری کنیم که آیندگان ما را نفرین کنند.

آقایی یادآور شد: طی این همه سال‌ها کمتر سرمایه‌گذاری دیده‌ام و اکثر کسانی که آمده‌اند سرمایه بر بوده‌اند و با دریافت وام‌های کلان چشم به عرصه‌های منابع طبیعی استان داشته‌اند.

وی همچنین بر ضرورت برخورد با ناهنجاری‌ها و کشف حجاب در ییلاقات و مناطق گردشگری تاکید کرد و افزود: خجالت می‌کشیم در ییلاقات حضور پیدا کنیم. وضعیت پوشش مردان هم بدتر از زنان شده است. آن آقایی که با شلوارک و رکابی داخل شهر می گردد و درحال رانندگی است، گردشگرنمایی است که قابل احترام نیست زیرا او حرمت ما را حفظ نکرده و ارزش‌ها را زیر پا گذاشته است.

ادارات از ظرفیت‌های قانونی خوبی برای مقابله با متخلفان برخوردار هستند

به گزارش دیارمیرزا حجت الاسلام ایران عقیده دادستان شهرستان فومن با بیان اینکه استان گیلان به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی مورد هجوم برخی سودجویان قرار گرفته است، افزود: امروز شاهد تجاوز به انفال و منابع طبیعی هستیم که متعلق به عموم مردم است.

وی با تاکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری مدیران اظهار کرد: مدیری که نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی حساسیت ندارد نباید در آن پست مدیریتی باشد و اشغال آن صندلی خلاف شرع است.

ایران عقیده با اشاره به تلاش دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام اظهار کرد: هرچقدر بیشتر به مردم خدمت کنیم و مشکلات آنها را حل کنیم کارآمدی نظام را نشان داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ادارات از ظرفیت‌های قانونی خوبی برای مقابله با متخلفان برخوردار هستند، افزود: دستگاه قضائی در صورت نیاز پشتیبان ادارات است اما نباید همواره به دنبال تشکیل پرونده باشیم و ادارات باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود با متخلفان برخورد کنند.

رهپیما رئیس کل دادگستری فومن نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در بحث انفال با کسی تعارف ندارد، افزود: قوانین به اندازه کافی وجود دارد اما برخی قوانین به روز نیستند.

وی با بیان اینکه در بحث پیشگیری از وقوع جرم در هر سه قوه ضعف وجود دارد، یادآور شد: این ضعف‌ها باید شناسایی و برطرف شوند.

Share