امام جمعه آستارا:

مگر حضرت آقا از لحاظ دنیوی چیزی دارند که تحریم می‌کنید؟|حق برخورد نامناسب با هیچ فردی را نداریم

حافظ نیا گفت: ترامپ شخصیت مذاکره را ندارد، اینجا جمهوری اسلامی است و به کسی باج داده نخواهد شد، مگر حضرت آقا از لحاظ دنیوی چیزی دارند که تحریم می کنید؟ این جز حماقت شما هیچ معنای دیگری ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به امام جعفر صادق (ع) در باب تقوا گفت: امام صادق (ع) تقوا را حضور در مکان های مورد تایید خداوند می دانند و مومن نباید در نقاطی که خداوند اجازه نمی‌دهد حضور پیدا کنند.

وی حضور در مساجد را جزو مکان های واجب الحضور دانست و بیان کرد: حاضر شدن در مجالس وعظ و خطابه و مساجد جزو مجالسی بوده که خداوند متعال آن را نیک می دانند.

حافظ نیا رفتن به محل کسب برای رزق و روزی حلال را نیز بسیار نیک دانست و گفت: خداوند این عمل را نیز بسیار نیکو دانسته و مومنان باید این مسئله را بسیار مورد توجه قرار بدهند.

وی حضور در مجالس لهو و لعب و گناه را نیز از مجالس توهین به شخصیت انسان دانست و بیان کرد: امام صادق (ع) حضور در این مجالس را باعث دوری از خداوند و موجب سیاهی عاقبت انسان دانسته و شخص عاقل توجه به دنیا و آخرت خود را می کند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با تبریک روز قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام (ره) گفت: قوه محترم قضائیه همواره به طور جدی با اجرای عدالت مسیر استحقاق حق را فراهم می کند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان قوه قضاییه در هفته اخیر گفت: از مهمترین مطالب مورد اشاره حضرت آقا ایجاد تحول در قوه قضاییه در چارچوب اصول اسلام، قرآن و قانون اساسی بوده و این درخواست مقام معظم رهبری ان شاء الله باید به طور جد شکل بگیرد که امروز نشانه‌های آن را نیز شاهد هستیم.

حافظ نیا مبارزه سخت گیرانه با فساد را نیز دومین مطلب مورد توجه آقا دانست و تصریح کرد: مبارزه با فساد هم در درون و هم بیرون قوه قضاییه باید بسیار مورد توجه باشد. وجود برخی افراد ناباب در درون این قوه نباید زحمات شبانه‌روزی انسانهای شریف این قوه را تحت تاثیر قرار بدهد.

خطیب جمعه آستارا داشتن سعه صدر و رعایت ادب و اخلاق در برخورد با افراد را نیز از نکات مورد توجه رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: شرعاً حق برخورد نامناسب با هیچ فردی وجود ندارد و مجموعه قوه قضائیه با توجه به این مسئله به طور قانونی این موارد را در پیش بگیرند.

امام جمعه آستارا برخورد قانونی و جدی با مظاهر علنی فساد را از نیروی انتظامی و قوه قضائیه خواستار شد و گفت: اتفاقاتی هم چون ماجرای گلسار رشت و تهران مشتی نمونه خروار است. نباید مفاسد علنی فساد، دهن کجی‌ها، شرب خمر و کشف حجاب علنی شده و متدینین، انقلابی ها و خانواده‌های شهدا از قوه قضاییه و نیروی انتظامی برخورد با هنجارشکنان در چارچوب قانون را خواستار هستند.

وی ادامه داد: کسی نباید در جامعه اسلامی به خود جرات بی احترامی به شهدا را بدهد، این کشف حجاب ها و ناهنجاری ها نباید اتفاق بیفتد، در بسیاری از رستوران‌ها بی بند و باری و کشف حجاب ها اتفاق افتاده و عکسهای آن در فضای مجازی منتشر می‌شود، برخوردها باید بطوری جدی شود تا کسی جرات این کار را پیدا نکند.

امام جمعه آستارا با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: برنامه عزاداری خیابانی فردا شنبه ساعت ۱۱ از جلوی سپاه تا مسجد امام جعفر صادق(ع) آستارا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حماقت آمریکا در تحریم دفتر مقام معظم رهبری و ۸ نفر از فرماندهان رده‌های مختلف سپاه گفت: این اقدامات بعد از تحقیر آمریکا توسط مقام معظم رهبری شکل گرفت، ترامپ شخصیت مذاکره را ندارد، اینجا جمهوری اسلامی است و به کسی باج داده نخواهد شد. مگر حضرت آقا از لحاظ دنیوی چیزی دارند که تحریم می کنید؟ این جز حماقت شما هیچ معنای دیگری ندارد.

امام جمعه آستارا با تشکر از موضع‌گیری خوب وزیر امور خارجه کشورمان بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا گفت: این موضع‌گیری مقتدرانه دستگاه دیپلماسی کار سپاه را تمام کرد و تناقض در رفتار آمریکایی‌ها از قراردادن رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در لیست تحریم ها مشخص میشود، مذاکره را به فرض محال با چه کسی می خواهید انجام بدهید؟ تحریم‌ها هیچ اثری در اراده قوی ملت ایران نداشته و تا آخرین قطره خون در مقابل استکبار و زورگویان جهانی ایستاده ایم.

Share