دانش آموزان در استخرهای مختلط شنا باهم تعلیم می‎دیدند و به بی خدایی دعوت می‎شدند

مهلت دو ماهه کمیسیون آموزش مجلس برای انحلال مدارس مختلط طبیعت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وجود ۸۰ مدرسه بدون مجوز، تحت عنوان مدارس طبیعت در ۴ استان کشور، عنوان کرد: این مدارس با پیروی از سند ۲۰۳۰ و به بهانه احترام به محیط زیست از سازمان محیط زیست مجوز گرفته که کمیسیون بر انحلال این مدارس تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدمحمدجواد ابطحی در تشریح نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: دعوت از مرکز پژوهش‎ها جهت ارائه گزارش در خصوص تعدادی از مدارس کشور تحت عنوان مدارس طبیعت نخستین دستور کار امروز کمیسیون آموزش بود که مشخص شد مجوزهای صادر شده برای این مدارس از سیکل قانونی عبور نکرده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این مدارس که به بهانه احترام به محیط زیست در طبیعت دایر شده، عمدتا دانش آموزان را به بی خدایی دعوت می‎کند.

وی با ارائه آماری از وجود تعداد مدارس طبیعت در کشور، گفت: ۸۰ مدرسه طبیعت در ۴ استان وجود دارد که عمده این مدارس پیگیر سند ۲۰۳۰ هستند و حتی دانش آموزان تا ۱۲ سال در استخرهای مختلط در ساعت شنا باهم تعلیم می‎دیدند.

ابطحی با بیان اینکه مؤسس این مدارس سابقه عضویت در سازمان چریک‌‌های فدایی خلق داشته و در سال ۶۲ دستگیر شده و سابقه زندان دارد، گفت: وی پس از آزادی از زندان، نخستین مدرسه طبیعت را در مشهد تأسیس کرد و متأسفانه عمده خانواده‌هایی که فرزندان خود را برای ثبت نام به این مدارس مراجعه می‌کنند از ماهیت این فرد بی خبر هستند.

مدارس طبیعت از آموزش و پرورش مجوز ندارند

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیز ضمن تأیید گزارش مرکز پژوهش‌ها در خصوص این مدارس، عنوان کرد که مجوز برخی از این مدارس از آموزش و پرورش اخذ نشده بلکه مجوزی از سازمان محیط زیست اخذ کرده‌اند و به نظر می‌رسد آموزش و پرورش به نوعی دور خورده است.

طرح مجلس برای جلوگیری صدور مجوز تأسیس مدرسه از سوی سایر نهادها

وی با بیان اینکه طرحی از سوی یکی از نمایندگان مطرح است که برای تأسیس یک مدرسه همه مجوزها باید از آموزش و پرورش اخذ شود، گفت: مقرر شد ظرف مدت دو ماه آینده دانش آموزان این مدارس به سایر مدارس دیگر منتقل شوند. البته تعداد ۵ مدرسه از این مدارس در حال حاضر در خراسان جنوبی و یک مدرسه در اصفهان تعطیل شدند و این روند باید ادامه داشته باشد و با متخلفان در این حوزه نیز برخورد جدی صورت گیرد.

طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش از دستور کار خارج شد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دستور کار بعدی کمیسیون بررسی طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی بود که با حضور معاون جوانان وزیر ورزش مورد بررسی قرار گرفت که با اخطارهای قانون اساسی مواجه و این طرح موقتاً مسکوت ماند و از دستور کار کمیسیون خارج شد.

Share