دادگستری قم: اسم فروشگاه‌های «افق کوروش» در قم «افق» است

ممنوعیت استفاده از اسم «کوروش» در قم!

معاون فرهنگی دادگستری قم با تاکید بر اینکه درقم نباید حریم شکنی شود، گفت: به طور مثال مراجع تقلید اجازه برگزاری کنسرت در این شهر مذهبی را نمی‌دهند و یا در تمام کشور «افق کوروش» اسم فروشگاه‌های خاصی است، ولی در قم اسم این فروشگاه‌ها «افق» می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به دلیل حضور مراجع تقلید، حوزه علمیه و به ویژه بارگاه حضرت معصومه (س) حساسیت‌ها و ملاحظاتی در صدور مجوز اعمال می‌نماید و بر این اساس، آیین‌هایی که در استان‌های دیگر برپا می‌شود، در این شهر قابل برگزاری نیست.

وی ادامه داد: هر دستگاهی که قصد برگزاری جشنی دارد، باید مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را اخذ نماید که دراین صورت بلامانع خواهد بود.

مراجع اجازه برگزاری کنسرت در قم نمی‎دهند/ اسم فروشگاه‌های «افق کوروش» در قم «افق» است

وی اظهار داشت: دستگاه قضائی با آئین‌ها و جشن‌های شادی که مجوز قانونی از اداره ارشاد دارد، برخورد نمی‌کند.

یزدی با تاکید بر اینکه در قم نباید حریم شکنی شود، گفت: به طور مثال مراجع تقلید اجازه برگزاری کنسرت در قم را نمی‌دهند و یا در تمام کشور «افق کوروش» اسم فروشگاه‌های خاصی است، ولی در قم اسم همین فروشگاه‌ها «افق» می‌باشد.

وی در ادامه گفت: بنده به عنوان مسئول دفتر رئیس قوه قضائیه در قم، ضن برقراری ارتباط دستگاه قضا با مراجع و علما، نسبت به جذب روحانی و محققان در عرصه قضا و برای کمک به مباحث علمی و فقهی اقدام می‌کنم.

یزدی افزود: از سوی دیگر اقدامات دستگاه قضا را به مراجع تقلید و پیشنهادهای مراجع را به مسئولان دستگاه قضا منتقل می‌نمایم.

معاون فرهنگی دادگستری قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این معاونت با برگزاری اردوی راهیان نور، یادواره شهدا و نمایشگاه آسیب‌های فضای مجازی سعی در نهادینه سازی فرهنگ فردی و سازمانی بین کارکنان دستگاه قضائی، قضات، کارمندان و خانواده‌های آنها نموده است. همچنین با برپایی نمایشگاه دائمی با موضوع‌های مواد مخدر، فضای مجازی، سلاح‌های گرم و سرد، شهدا، ایثار و شهادت و عرفان‌های کاذب سعی در آگاه سازی اقشار مختلف مردم دارد.

وی افزود: دادگستری قم نخستین مرکزی است که توانسته دوره‌های آموزشی را در کنار نمایشگاه دائمی «پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی» برای اساتید، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، مجرمان و متخلفان به عنوان مجازات‌های جایگزین برگزار نماید.

به گفته یزدی، این دوره‌ها روزهای دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۲ مخصوص بانوان و پنج شنبه ساعت ۹ تا ۱۲ برای آقایان برگزار می‌شود و هدف از آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جرایم و تخلفات می‌باشد.

وی گفت: مقرر شده است، کسانی که مرتکب جرم رانندگی بدون گواهینامه و سایر جرایم راهنمایی و رانندگی شده‌اند، به عنوان مجازات جایگزین، در این کارگاه‌ها به مدت سه ساعت شرکت کنند.

وی افزود: حضور در کارگاه به همراه بازدید از نمایشگاه دائمی پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، برای این افراد الزامی است.

از یکم تا هفتم تیرماه هر سال هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است؛ آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تَن از یارانش در هفتم تیر ۱۳۶۰ و در پی انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی شهید شدند.

Share