صخره‌ای که نمادی از زندگی در بین مردم است

معرفی کلیسای صخره‌ای گرجستان در تور سفر باتو گرجستان

معماری بی نظیری برای ساخت این کلیسا در نظر گرفته شده است. از آن جا که کلیسای صخره‌ای گرجستان بر روی یک کلیسای قدیمی ساخته شده است امروزه نیز می‌توان قطعه‌هایی از آن کلیسای قدیمی را در بخش‌هایی از آن مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کلیسای صخره‌ای گرجستان یکی از باشکوه‌ترین کلیساهای جهان است که در بخش غربی کشور گرجستان واقع شده است. گرجستان یکی از کشورهایی است که با داشتن کلیساهای بی نظیر با معماری‌های خاص توانسته شهرت جهانی داشته باشد به گونه‌ای که هر سال گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای بازدید از این کلیساها کشور گرجستان را محل و مقصد سفر خود قرار می‌دهد. دولت گرجستان نیز توجه ویژه‌ای به حفظ و نگه داری این کلیساها دارد در این قسمت قصد داریم نکات مهمی در مورد کلیسای صخره‌ای گرجستان از جمله موقعیت جغرافیایی آن و معماری به کار رفته برای ساخت آن در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید تا قبل از سفر به گرجستان و بازدید از این کلیسای بی نظیر بتوانید آن را به خوبی بشناسید.

این کلیسا  در تور گرجستان آفردار سفر باتو بر روی صخره‌ای واقع شده است که این صخره از سطح زمین ۴۰ متر فاصله دارد. در استان ایمرتی در روستای کاستهی واقع شده است و جزو یکی از کلیساهایی است که از لحاظ تاریخی و معماری به کار رفته توانسته است توجه بسیاری از باستان شناسان و تاریخ دان ها را به خود جلب کند. با توجه به موقعیت آن در کنار این کلیسا می‌توان آسمان را لمس کرد. تاریخ ساخت کلیسای صخره‌ای گرجستان به قرن ۴ بر می‌گردد به طوری که مردم گرجستان با به کار گیری طرح‌های معماری خاص آن را تأسیس کرده‌اند. این صخره نمادی از زندگی در بین مردم گرجستان در نظر گرفته می‌شود.

موقعیت جغرافیایی کلیسای صخره‌ای گرجستان

کشور گرجستان مساحت کمتری دارد و شما به آسانی می‌توانید در طول سفر خود در این کشور از این کلیسای باشکوه بازدید کنید به همین دلیل فرصت به وجود آمده را از دست ندهید که با یک وسیله‌ی عمومی به راحتی می‌توانید از پایتخت گرجستان به استان ایمرتی سفر کنید روستای کاتسخی در ۵ کیلومتری شهر چپاترا قرار گرفته است. که به آسانی در کوتاهترین مدت زمان می‌توانید به این مکان با وسایل نقلیه‌ی عمومی دست یابید. برای رسیدن به محل دقیق کلیسا نیز باید یک پیاده روی چند دقیقه‌ای داشته باشید زیرا  کلیسای صخره‌ای گرجستان در صخره‌ای با ارتفاع زیاد از سطح زمان واقع شده است.

قوانین حاکم بر کلیسای صخره‌ای گرجستان

بعد از حضور دین مسیحیت در گرجستان، مرتاضان مسیحی  در ساخت این کوه نقش موثری داشته‌اند. اهالی بومی این منطقه اعتقاد دارند که در کلیسای صخره‌ای گرجستان می‌توان قطعه‌های طلیب واقعی و متعلق به مسیح را در آنجا مشاهده کرد. امروزه این کلیسا علاوه به  اینکه محلی برای عبادت و نیایش مردم بومی این ناحیه است، یک مکان پر بازدید توسط گردشگران نیز در نظر گرفته می‌شود ‌. بهتر است بدانید بازدید از این کلیسا قوانین خاص و منحصر به فردی دارد که در زیر به عده‌ای از آن‌ها اشاره شده است.

خانم‌ها حق بازدید از کلیسای صخره‌ای گرجستان را ندارند

اجازه‌ی بازدید از آن فقط برای خارجی‌ها تحت شرایط زمانی بسیار محدود ممکن است.

اجازه‌ی عکاسی و فیلم برداری از آن وجود ندارد. به گونه‌ای که در سال‌های گذشته یک عکاس با انجام عبادت و نیایش‌ها به مدت ۴ روز توانسته بود راهب متعلق به آن جا را راضی کند که بتواند عکس‌های معدودی از این مکان  داشته باشد.

وجود این قوانین سخت و غیر ممکن نتوانسته است گردشگران را از بازدید آن منع کنند بلکه هر سال با توجه به موارد یاد شده افراد بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

معماری خاص کلیسای صخره‌ای گرجستان

معماری بی نظیری برای ساخت این کلیسا در نظر گرفته شده است. از آن جا که  کلیسای صخره‌ای گرجستان بر روی یک کلیسای قدیمی ساخته شده است امروزه نیز می‌توان قطعه‌هایی از آن کلیسای قدیمی را در بخش‌هایی از آن مشاهده کرد. کلیسای صخره‌ای گرجستان از سه  سلول  ساخته شده است که در آن یک مکان ویژه برای تهیه‌ی شراب وجود دارد. از طرح‌های معماری خاصی برای ساخت این کلیسا استفاده شده است. این کلیسا در ابتدا یک کلیسای از یاد رفته و متروک شده بود تا اینکه بعد از ساخته شدن مستندی از آن توسط دو باستان شناس توجه گردشگران نسبت به آن افزایش یافت. بعد از آن نیز به طور جدی دوبار موردترمیم قرار گرفت. امروزه تیز پیش بینی‌های ویژه‌ای توسط دولت گرجستان برای بازسازی و ترمیم بخش‌های خاصی از آن در نظر گرفته شده است. اگر به گرجستان سفر کرده‌اید بازدید از این کلیسای بی نظیر را از دست ندهید علاوه بر معماری خاص آن موقعیت قرار گیری کلیسای صخره‌ای گرجستان از دید گردشگران بسیار باشکوه است. تجربه‌ی حضور در این مکان می‌تواند خاطره‌ی به یاد ماندنی برای شما فراهم  کند.

.

Share