مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان:

مساجد استان به کارت‌خوان مجهز شدند| رشت کمترین تعداد مساجد را در سطح استان و کل کشور دارد

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه رشت کمترین تعداد مساجد را در سطح استان و کل کشور دارد، گفت: شهر رشت با داشتن پنج منطقه ۱۱۷ مسجد دارد که سرانه مسجد به ازای هر فرد ساکن شهر رشت حدود ۴ سانتی‌متر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در نشست با اصحاب رسانه استان گیلان که با محوریت بررسی وضعیت مساجد شهر رشت برگزار شده بود با بیان اینکه باید مساجد چند منظوره شوند، افزود: در شرایط امروزی مساجد چند منظوره برای جذب جوانان و نوجوانان، دختران و پسران، کودکان و خانواده‌ها با رویکرد برنامه‌های متنوع باید فعالیت کنند.

بسیاری از مساجد در ارائه طرح های فرهنگی و اجتماعی با چالش روبرو هستند

وی با بیان اینکه بسیاری از مساجد در ارائه طرح های فرهنگی و اجتماعی با چالش روبرو هستند، گفت: برخی از مساجد به دلیل «نداشتن بنیه مالی»، «فقدان فضای مناسب» و «عدم  پشتیبانی و حمایت شایسته» صرفا برای اوقات خاص و اشخاص محدود خدمات ارائه می دهند.

رشت کمترین تعداد مساجد را در سطح استان و کل کشور دارد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان یکی دیگر از چالش‌های موجود در جامعه را فقدان مسجد و فضای فرهنگی در تعداد زیادی از محلات و مناطق عنوان کرد و افزود: در بسیاری از مناطق به ویژه درشهر رشت با کمبود شدید مساجد روبرو هستیم و شاید بتوان گفت شهر رشت از فقیرترین شهرها در زمینه مسجد در کشور است.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه رشت کمترین تعداد مساجد را در سطح استان و کل کشور دارد، گفت: شهر رشت با داشتن پنج منطقه ۱۱۷ مسجد دارد که سرانه مسجد به ازای هر فرد ساکن شهر رشت حدود ۴ سانتی‌متر است که نسبت به سرانه کل کشور کمتر است و این در حالی است که سرانه برای فضای آموزشی ۴۸۵، پارک ۱۲۶۱ و فضای ورزشی ۱۰۶ سانتی‌متر است.

وی با اشاره به اینکه منطقه یک شهر رشت با فقدان مسجد روبرو است، تصریح کرد: بلوار گیلان، بلوار دیلمان، بلوار سمیه، گلزاران، شهرک فرهنگیان، چمران و… از مناطقی هستند که با نبود یا کمبود مسجد روبرو هستیم.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه هر کجا که مسجد باشد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کمتر است، گفت: ما از مسئولان می‌خواهیم که برای ساخت مساجد زمین مورد نیاز را در اختیار ما بگذارند و که ما برای کامل کردن و ساختن ساختمان مسجد ار خیرین و مردم کمک خواهیم گرفت.

مساجد استان به کارت‌خوان مجهز شدند

وی در پایان اظهار داشت: همه مساجد استان به تازگی مجهز به کارت‌خوان شدند و هر مغازه‌ای که در اطراف مسجد باشد می‌تواند به صورت رایگان دستگاه کارت خوان تهیه کند.

Share