مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان خبر داد:

مرکز اشتغالزایی بانوان روستای سقالکسار افتتاح می‌شود

محمد حسینی، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تاکید بر اهمیت درآمدزایی برای روستاییان گفت: مرکز اشتغال‌زایی بانوان به زودی در روستای سقالکسار افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «محمد حسینی» در اولین جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت در فرمانداری این شهر با اشاره به طرح چند منبع درآمد کردن روستاییان اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای طرح چند منبع درآمد کردن روستاییان را مطالعه و به استانداری ارائه کرد و قرار شد فرمانداران همکاری تنگاتنگی در اجرای این طرح داشته باشند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تاکید بر اهمیت درآمدزایی برای روستاییان بیان کرد: اگر روستاییان درآمد لازم را داشته باشند در روستای خود مانده و زمین‌هایشان را به غیربومی‌ها نمی‌فروشند.

وی با بیان اینکه مرکز اشتغال‌زایی بانوان به زودی در روستای سقالکسار افتتاح می‌شود، اظهار کرد: هدف سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش هدفمند کارجویان برای جلوگیری از هدررفت بودجه‌های دولتی است.

حسینی با اشاره به راه‌اندازی خانه کارآفرینی و مهارت‌آموزی برای بانوان رشت تصریح کرد: خانه کارآفرینی و مهارت‌آموزی بانوان در دیگر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای گیلان با اشاره بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی بیان کرد: در مرکز کشاورزی سازمان، مرکز الگوی استریا را با کمک بخش خصوصی افتتاح کردیم.

در ادامه جلسه «سیده زهرا میراعلمی» با اشاره به درصد بیکاری در شهرستان رشت اظهار کرد: بیکاری دراین شهرستان نسبت به میانگین استانی و کشوری از میانگین بالاتری برخوردار بوده و در این راستا آموزش از همه چیز حائز اهمیت‌تر است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری با اشاره به لزوم ایجاد عدالت آموزشی گفت: جهت ایجاد عدالت آموزشی و آینده بینی نیاز است که مراکزی در سطح بخش ها و شهرستان ها راه اندازی شود که در این راستا نیازمند به کمک دهیاران و مسئولان هستیم.

Share