به ریاست قاضی کشکولی؛

«محمدعلی نجفی» فردا به‌صورت علنی محاکمه می‌شود

نخستین جلسه محاکمه “محمدعلی نجفی” شهردار اسبق تهران به اتهام قتل “میترا استاد” همسر دومش به‌صورت علنی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفتم خرداد امسال بود که محمد شهریاری از به قتل رسیدن “میترا استاد” همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران در ساختمانی مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران خبر داد.

بررسی‌های برای شناسایی قاتل توسط ماموران قضایی و انتظامی ادامه داشت تا اینکه عصر همان روز ( هفتم خرداد) نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد.

نهایتاً علی القاصی‌مهر؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده نجفی به اتهام قتل‌ عمد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص خبر داد.

پرونده پس از صدور کیفرخواست به مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران ارسال و برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی ارجاع شد که شعبه دادگاه ۱۰ روز به وکلای متهم وقت داد تا پرونده را مطالعه و در صورت وجود نقص یا ایراد اعلام کنند.

وکلای نجفی پرونده او را مورد مطالعه قرار دادند و نهایتاً قاضی کشکولی، ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۲ تیر( فردا) را برای برگزاری نخستین جلسه دادگاه اعلام کرد.

قاضی کشکولی، رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تخلفات سازمان تامین اجتماعی، قاتل بنیتا دختربچه هشت ماهه، محمد ثلاث قاتل سه تن از ماموران نیروی انتظامی در جنایت خیابان پاسداران و … را در پرونده کاری خود دارد.

Share