در کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت عنوان شد

محرومیت زیاد شهرستان رشت و افزایش ۸ درصدی بودجه سال ۹۸

مومنی زاده با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی سال گذشته ۱۴۷ میلیارد و۵۷۴ میلیارد تومان بود، گفت: متاسفانه برخی از ادارات کل در جذب اعتبارات شهرستان رشت تلاش نکردند که تذکرات لازم را به این ادارات دادیم و در تخصیص اعتبار امسال این مسئله را لحاظ  کردیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با حضور فرماندار و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.
فرماندار شهرستان رشت در این جلسه با بیان اینکه کمیته برنامه ریزی از کمیته های تاثیرگذار است، گفت: این کمیته نقشه راه و توسعه شهرستان را تبیین و تعریف می کند.
میر شمس مومنی زاده با اشاره به اینکه هدف همه دستگاه‌ها خدمت کردن به مردم است، افزود: نگاه عموم مردم و برخی از مسئولان در مورد رشت این است که گمان می کنند چون مرکز استان محسوب می شود شهرستان برخورداری است در حالی که این طور نیست و محرومیت زیادی در این شهرستان وجود دارد.
مومنی زاده با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته کارهایی مثبتی در این شهرستان شده است، گفت: اما هنوز مشکلات شهرستان بر طرف نشده که برای نمونه دو رودخانه های شهر رشت، ورزشگاه شهید عضدی، آب شرب، ساماندهی سایت سروان و توسعه کارخانه کمپوست، موضوعات بهداشتی و درمانی، زیر ساخت های کشاورزی و … از مواردی است که مورد تقاضا و مطالبات مردمی است.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی سال گذشته ۱۴۷ میلیارد و۵۷۴ میلیارد تومان بود، گفت: متاسفانه برخی از ادارات کل در جذب اعتبارات شهرستان رشت تلاش نکردند که تذکرات لازم را به این ادارات دادیم و در تخصیص اعتبار امسال این مسئله را لحاظ  کردیم.

افزایش ۸ درصدی بودجه عمرانی رشت

فرماندار رشت در ادامه به اعتبارات شهرستان رشت در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: اعتبار شهرستان رشت امسال ۱۶۲ میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.
مومنی زاده با بیان اینکه سهم اعتباری شهرستان رشت نسبت به جمعیت و محرومیت آن کم است، گفت: اولویت برای پروژه های عمرانی در حال ساخت و نیمه تمام است و در همین راستا تعریض جاده خمام به خشکبیجار برای شهرستان بسیار مهم است.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه به نزدیک شدن به هفته دولت اساره کرد و گفت: در آستانه هفته دولت هستیم و فرصت مناسبی خواهد بود تا خدماتی که دولت برای مردم انجام داده است را عنوان کنیم و از همه مدیران می‌خواهم تا برای تکمیل پروژه ها اهتمام بیشتری به کار گیرند.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا پروژه‌های عمرانی در سال ۹۸ با شتاب بیشتری پیگیری شوند، ادامه داد: با توجه به اینکه در پروژه‌‌های عمرانی نیازمندی‌ها بسیار و امکانات و منابع محدود است لذا باید اعتبارات براساس اولویت هزینه شود.

Share