بعد از سالها دوری از فرزندان؛

مادر شهیدان یدالله و فتح الله قلی‌پور آسمانی شد

حاجیه خانم حلیمه زربخش بعد از سالها دوری از فرزندانش و کهولت سن صبح امروز دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حاجیه خانم حلیمه زربخش بعد از سالها دوری از فرزندانش و کهولت سن صبح امروز دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر این مادر شهدای جنگ تحمیلی،ظهر امروز در گلزار شهدای رشت تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید فتح اله قلی پور متولد شهریور ۱۳۲۹ در محله باقرآباد رشت،در سیزدهم مهرماه ۱۳۵۹ در منطقه سرپل ذهاب به خیل شهدا پیوست.

شهید یداله قلی پور متولد اسفندماه ۱۳۳۱ در محله باقرآباد رشت،در اسفندماه ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه سلیمانیه کردستان در غرب کشور به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید یدالله قلی پور:

دانش آموزان عزیز! درس بخوانید که آینده کشور ما در دست شماست.
مردم! از ولایـ فقیه پشتیبانی کنید و قدر روحانیت را بدانید.
رزمندگان اسلام را از یاد نبرید و برای پیروزی آنها و اسلام دعا کنید.

قسمتی از وصیت نامه ی شهید فتح اله قلی پور:

من به دستور امام خمینی، وظیفه ی شرعی و انسانی خود می دانم که به جنگ با کفار در مرزهای کشور اسلامیمان بشتابم. از مادر خوبم انتظار عفو و گذشت دارم و تنها خواهشم از او این است که از درگاه خداوند طلب مغفرت برایم بکند.و از همسر خوب و مکتبی ام  می خواهم که کار زینبی بکند و فرزندانم مهدی و زهرا را با اسلام و راه حسین و زینب (ع)آشنا کند و به آنها یادآوری کند که راه حسین(ع)را الگوی زندگیشان قرار دهند.

پیام تسلیت مدیرکل در پی درگذشت ام الشهدا قلی پور

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با صدور پیامی درگذشت مادر بزرگوار شهیدان والامقام “یداله و فتح اله قلی پور” را تسلیت گفت.

متن پیام عبداله پاکاری به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انالله و انا الیه راجعون

خانواده های شهدا با پیمان ازلی خود با خدای خویش،آبرو و سربلندی ایران اسلامی را به سرانجام رساندند. شهادت هنر بدیع انسانهای وارسته و از جان رسته ای که در پاسداری از کیان، ناموس و شرف میهن اسلامی مان جان در طبق اخلاص نهاده و والاتر از آن هنر پدران و مادران بزرگوار و عزیزی است که با تقدیم فرزندان برومند و رشید و مومن خویش، برای اسلام و ایران افتخاری ماندگار آفریدند.

درود خداوند بر پرورش‌دهندگان مجاهدان راه حق که همواره رنج دوران را برای شکوفایی و بالندگی حقیقت اسلام تحمل کرده‌اند.

درگذشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم حلیمه زربخش که در دامان پاکش دو شهید والامقام پرورش یافتند که به واقع ایشان اسوه ایثار بودند،به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی،خانواده معظم شهید و مردم شریف و شهیدپرور استان گیلان و شهرستان رشت تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحومه غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می‌نماییم.

عبداله پاکاری
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان

Share