گفتگوی خواندنی دیارمیرزا با نماینده مجلسی که از دادستان لاهیجان شکایت کرد؛

ماجرای خرید زمین توسط کوهکن در لاهیجان | آماده مناظره با دادستان لاهیجان در تلویزیون هستم

کوهکن با اشاره به اینکه بنده از دادستان به علت نشر اکاذیب شکایت کردم و باید پاسخگو یاتهاماتی که به بنده زده است، باشد، افزود: اعلام خواهم کرد در ۷۰۰ متر زمینی که مجوز همه چیز را به صورت قانونی دارد خانه خواهم ساخت و تابلوی بزرگ بر روی آن میزنم که این ملک متعلق به بنده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن کوهکن ریزی نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر دادستان لاهیجان درباره آتش زدن باغات چای این شهرستان از سوی یک نماینده، گفت: فردی که آقای دادستان نامی از وی نبرده است بنده بوده ام.

«رضا رحمانی دادستان شهرستان لاهیجان در همایش حفظ حقوق بیت المال با اظهار تأسف از اینکه آقازاده‌ها و سلبریتی‌ها وارد استان شده و زمین‌های گیلان را به بهانه‌های مختلف خریداری می‌کنند خطاب به مدیران استان بیان کرد: مدیران استان فقط جلسه تشکیل ندهید، جلسه‌ای که هیچ خروجی نداشته باشد، بی‌ثمر است و اگر این جلسه نیز بدون خروجی تمام شود دیگر نمی‌توان کاری کرد.

رحمانی با اشاره به پستک رشت که نام آن را فاز دو گلسار نامیدند، گفت: چرا باید عده‌ای باغ‌های چایمان را خریده و ویلا بسازند، مگر باغات و زمین کشاورزی ملک شخصی است؟

رحمانی با اذعان به گلایه رئیس‌کل دادگستری استان از وضعیت پیش‌آمده بیان کرد: ایراد کار از ماست، خانه‌ای میلیاردی که با تغییر غیرقانونی کاربری، مجوز آب و برق گرفته و پروانه برای او صادر شود، برای خود حق ایجاد می‌کند، اگر این زمین‌ها از طرف ادارات مربوطه پروانه نگیرند، چنین حقی برای خود قائل نمی‌شوند.

وی با اظهار گلایه از مدیران دولتی مبنی بر بی‌توجهی و صدور پروانه برای ساخت ویلاهای غیرقانونی گفت: قوه قضاییه چگونه باید جلوی چنین ساختمان‌هایی که با مجوز و پروانه در حال ساخت است را بگیرد؟»

در همین راستا دیارمیرزا با محسن کوهکن گفتگویی انجام داده که متن کامل آن به شرح زیر است:

محسن کوهکن با بیان اینکه باید با متخلفان برخورد شدید شود، تصریح کرد: در کشور اگر کسی از طریق رابطه، زمینی را که متعلق به منابع طبیعی که در اصل متعلق به مردم است خریداری کند و بعد با اهداف سودجویانه آن را بفروشد یا تغییر کاربری دهد قطعا خلاف کرده است و قانون در این باره تکلیف را به درستی مشخص و دستگاه قضایی با عوامل آن برخورد شدید کزده و به‌دور از هرگونه رحمی حکم را اجرا می‌کند.

نمایند مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر و اظهارات دادستان لاهیجان گفت: این مسئله برای بنده مشکوک است زیرا بنده یک فرد حقوقی هستم و قطعا برای خرید ملکی در شهر یا روستا ابتدا به سراغ مردم آن محل خواهم رفت، تمام جوانب قانونی بودن زمین را می‌سنجم و بعد دست به معامله می‌زنم.

ماجرای خرید زمین در لاهیجان چه بود؟

وی با بیان اینکه مدت‌ها به‌عنوان وکیل پایه یک دادگستری در تهران وکلات کردم، افزود: اگر میخواستم زمین چند صد میلیاردی بخرم به یک روستا نمی‌آمدم بلکه مثل همکاران وکیلم که در لواسان و اوشان-فشم ویلاهای چندصد میلیاردی دارند آنجا ویلا خریداری می‌کردم و این نشان می‌دهد که بنده چنین پولی نداشتم تا بخواهم ویلای لاکچری بسازم یا بخرم.

کوهکن در ادامه مصاحبه با دیارمیرزا به داستان خرید زمین لیالمان لاهیجان اشاره کرد و گفت: ۱۳-۱۴ سال پیش دو رفیق بنده که هر دو جانباز و رزمنده بودند از من سوال کردند که آیا زمین یا ویلایی در نقاط کشور دارم؟ که بنده جواب دادم خیر. قصد آن را داشتم اما موقعیت مالی آن را نداشتم که آنها به من گفتند زمینی در شمال کشور در یکی از روستاهای لاهیجان وجود دارد.

وی افزود: ابتدا که زمین را دیدم سوال کردم آیا داخل طرح هادی است که گفتند بله این زمین که هزار و ۱۰۰ متر بود و یک خانه مخروبه و همچنین یک اتاقک نیمه کاره در آن وجود داشت نیز داخل طرح هادی است و مالک قصد فروش آن را دارد.

 تنها یک زمین ۷۰۰ متری در لیالمان دارم

نمایند مردم لنجان در مجلس با بیان اینکه بنده هیچ کجای کشور متقاضی زمین منابع طبیعی نبوده‌ام، گفت: زمینی را که از مالک شخصی به قیمت ۱۲ میلیون تومان ۱۴ سال پیش خریداری کردم که مدت‌ها این زمین رها شده بود و بعد یکی از همان اهالی آن زمین را از من خریداری کرد یعنی بنده زمین هزار و ۱۰۰ متری را فروختم و اکنون مالک آن فردی دیگر است.

وی ادامه داد: دوباره زمینی در همان روستا به بنده پیشنهاد شد که در آن ساختمانی وجود داشت و من یک ساختمان آماده که همه مجوزهای آن قانونی بود و متعلق به فردی به نام «غلامحسین محمدخواه» بود را خریداری کردم و آن را نیز به علت مشکلاتی مالی که داشتم فروختم.

کوهکن افزود: در حال حاضر در آن روستا ۷۰۰ متر زمین دارم که در طرح هادی است و مجوز ساخت‌و‌ساز نیز دارد اما هیچ گونه ساخت‌و‌سازی در آن انجام نشده است.

عکس ویلای منتشر شده برای من نیست و متعلق به یک راننده تاکسی در تهران است

به گزارش دیارمیرزا، او در خصوص عکس ویلایی که به اسم وی در فضای مجازی انتشار پیدا کرده است، گفت: آن ویلا متعلق به من نیست و برای یک راننده تاکسی در تهران است که هیچ گونه ارتباطی به من ندارد.

نماینده مردم لنجان خطاب به نماینده قضایی در لاهیجان گفت: وقتی مسئولیتی داریم باید در چارچوب قانون قضاوت کنیم، بنده صراحتا اعلام میکنم تاکنون ریالی به بانکی بدهکار نیستم و برای کارهای تجاری وام دریافت نکردم و همچنین سهام‌دار در هیچ شرکتی هم نیستم.

هر طرحی که در مجلس جهت شفافیت باشد امضای من پای آن خواهد بود

وی ادامه داد: من از معدود نمایندگانی هستم که زمان نام‌نویسی، داوطلبانه لیست اموال خود را ارائه کردم و هر طرحی که در مجلس جهت شفافیت باشد امضاء من پای آن خواهد بود.

کوهکن با اشاره به اینکه وقتی خلافی صورت می‌گیرد مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند که ابتدا تشکیل پرونده دهد و همانطور که اعلام می‌کند مدعی العموم باشد، گفت: دستگاه قضایی شمشیر نظام برای دفاع از حق مردم است و باید حکم تخریب ساخت‌و‌ساز غیر قانونی برای هر فردی چه نماینده و یا فرد عادی را اجرا کند و بعد گزارش لازم را ارائه دهد.

اگر من بوته چایی را کندم یا آتش زدم تمام حرف‌های دادستان را قبول خواهم کرد

نمایند مردم لنجان در مجلس در ادامه با بیان اینکه آتش زدن پرچم آمریکا ربطی به داستان نداشته است، گفت: این مقام قضایی بدون هیچ ادله‌ای بنده را متهم به آتش زدن بوته‌های چای و تخریب منابع ملی می کند و من از ایشان می‌خواهم که به روستای لیالمان برود و از اهالی انجا در مورد بنده تحقیق کند اگر یک نفر مدعی شد که بنده بوته چایی را کندم یا آتش زدم تمام حرف‌های دادستان را قبول خواهم کرد.

درخواست برگزاری مناظره با دادستان لاهیجان در شبکه باران

وی با اشاره به اینکه در ۱۴ سالی که با این روستا آشنا شدم ۲۰۰ درخت مثمر کاشته‌ام، گفت: بنده از صداوسیما تقاضا دارم برنامه‌ی مناظره با حضور بنده و دادستان لاهیجان در سیمای رشت بگذارد نه بخاطر برخورد با این مقام قضایی بلکه بخاطر نوع تفکری که ایشان دارد زیرا این نوع تفکر که متاسفانه در بین مسئولان کم هم نیست به مملکت ضربه می‌زند.

کوهکن در مصاحبه با دیارمیرزا، با بیان اینکه نوع تفکر دادستان لاهیجان سبب ایجاد فضای امن برای متخلفین می‌شود، افزود: از لاهیجان با من تماس گرفتند و گفتند اگر شواهد و مدارک لازم ارائه دهند که عده‌ای زمین خواری می‌کنند و دست به تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ می‌زنند آیا پیگیری می‌شود که بنده با صراحت و اطمینان به آنها گفتم خودم پیگیری می‌کنم و رونوشت آن را هم برایتان خواهم فرستاد.

این نماینده مجلس افزود: دادستان، یک استاد دانشگاه یا کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی نبود که در آن جلسه اینگونه حرف زد و انتقاد کرد بلکه یک مقام قضایی بود و ابتدا باید گزارشی از تعداد برخورد با تخلفاتی این چنینی ارائه می‌کرد.

تفکرات این‌چنینی سبب پشیمانی سرمایه‌گذاران قانونی می‌شود

وی با بیان اینکه چنین تفکراتی سبب می‌شود سرمایه‌گذارانی که به صورت کاملا قانونی می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، پشیمان شوند، گفت: چندی پیش فردی که بنده کاملا او را می شناختم و در خارج از کشور زندگی می‌کرد با بنده برای سرمایه‌گذاری در یکی از نقاط ایران صحبت کرد که من گیلان و لاهیجان را به او پیشنهاد دادم و ایشان هم قبول کردند اما متاسفانه با این اتفاقات اخیر و حرف‌هایی که در یک رسانه معاند با عنوان «رادیو گیلان» به ناحق زده شده بود که به دست این فرد رسید، سبب شد وی از این سرمایه‌گذاری منصرف شود.

کوهکن در مصاحبه با دیارمیرزا ادامه داد: بنده ضرری از منصرف شدن سرمایه‌گذار در لاهیجان نکردم بلکه استان گیلان و مردم این استان ضرر کردند.

حضور هزار و ۵۰۰ نفر در صف نماز عید سبب شد که در روستای لیالمان زمین بخرم

وی با اشاره به اینکه مردم استان گیلان، مردمانی بسیار بافرهنگ و متدین هستند، تصریح کرد: یکی از علت‌هایی که بنده در روستای لیالمان زمین خریداری کردم این بود که اولین بار روز عید فطر وارد آن روستا شدم و دیدم هزار و ۵۰۰ نفر در صف نماز عید هستند، همین تصویر مرا شیفته‌ی آن روستا کرد و واقعا حق این مردم نیست که چنین ضررهایی را ببنیند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: دادستان لاهیجان باید به دو مسئله پاسخگو باشد اول اینکه ثابت کند که من یک بوته چای را در آن روستا آتش زدم و دوم اینکه به همسر شورای روستای لیالمان که یک کارآفرین نیز هست تهمت زده و اعلام کردند که سریدار بنده بوده است.

دادستان لاهیجان باید پاسخگوی اتهاماتی که به بنده زده، باشد

کوهکن با اشاره به اینکه بنده از دادستان به علت نشر اکاذیب شکایت کردم و باید پاسخگوی اتهاماتی که به بنده زده است، باشد، افزود: اعلام خواهم کرد در ۷۰۰ متر زمینی که مجوز همه چیز را به صورت قانونی دارد خانه خواهم ساخت و تابلوی بزرگ بر روی آن میزنم که این ملک متعلق به بنده است زیرا هیچ وقت خلاف قانون عمل نکرده‌ام.

Share