رئیس سازمان اورژانس کشور خبرداد:

غرق شدن ۸۵ نفر در گیلان در طول سال ۹۷|امکانات رفاهی مناسب در سواحل ایجاد شود

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه ۴۳۲ نفر در محیط‌های آبی در سه ماهه نخست سال ۹۸ غرق شدند که ۱۶ درصد فوت‌شدگان افراد غیرحرفه‌ای بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیرحسین کولیوند صبح امروز در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در بندرانزلی اظهار داشت: عامل غرق‌شدگی در ایران در حقیقت مسئول ۲ دهم درصد از جریان مرگ و میر در کشور است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به روند کاهش مرگ و میر از سال ۹۲ تا اکنون گفت: در سال ۹۷ شاهد کاهش تعداد غرق‌شدگان در کشور بودیم، در ۸ سال اخیر حدود ۸۰ تا ۸۴ درصد غرق‌شدگان آقایان بودند و در این باب، ۹۳۵ نفر در محیط‌های آبی کشور در سال ۹۷ فوت شدند.

کولیوند با بیان اینکه متاسفانه ۱۱۸ نفر در استان خوزستان، ۹۹ نفر در استان مازندران و ۸۵ نفر در استان گیلان در طول سال ۹۷ غرق شدند ابراز داشت: نخستین مکان‌هایی که بیشترین تلفات غرق‌شدگی را در سال ۹۷ داشتند در اصل رودخانه‌ها، دریا و استخر کشاورزی بودند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طی سه ماه نخست سال ۹۸، حدود ۴۳۲ نفر در محیط‌های آبی کشور غرق شدند و ۱۶ درصد فوت‌شدگان افراد غیرحرفه‌ای و ناآشنا با حرفه شنا بودند که در زمان کمک‌رسانی به افراد غرق‌شده جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با ارائه پیشنهاداتی خاطرنشان کرد: در این راستا شناسایی نقاط حادثه‌خیز، پوشش و بهینه خدمات و اصلاح زیرساخت‌ها در آن نقاط توسط تمامی سازمان‌های مسئول، تکمیل پوشش زمان امدادرسانی، فوریت‌های پزشکی خدمات آمبولانس بسیار ضرورت دارد.

کولیوند افزود: ایجاد امکانات رفاهی، مناسب و متناسب با شرایط خانوادگی جهت ترغیب حضور مردم در کمپ‌های ساحلی توسط وزارت کشور، تأکید جدی بر آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی توسط جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و رسانه ملی نیز باید انجام شود.

وی با بیان اینکه بیمارانی که از مشکلاتی مانند تشنج، مشکلات مغزی یا عضلانی رنج می‌برند به تنهایی نباید شنا کنند گفت: حضور امدادگران هلال احمر و ناجیان غریق برای جلوگیری از مخاطره ناشی از اقدام افراد غیرحرفه‌ای برای نجات شخص در حال غرق شدن نیز مؤثر و حیاتی است.

Share