مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

طرح “فصل رویش” در استان گیلان اجرا می‌شود

یاسر تقوی اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل تابستان طرح فصل رویش به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با هدف فعال‌سازی انجمن‌‌های اسلامی از طریق آموزش و توانمندسازی نیرو‌ها در استان گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌گیلان گفت: طرح “فصل رویش” با هدف فعال‌سازی و توانمندسازی نیروها در استان گیلان اجرا می‌شود.

یاسر تقوی اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل تابستان طرح فصل رویش به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با هدف فعال‌سازی انجمن‌‌های اسلامی از طریق آموزش و توانمندسازی نیرو‌ها در استان گیلان اجرا می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌گیلان با اشاره به اینکه ارتقای سطح تشکیلاتی، مهارتی و معرفتی مورد نیاز اعضا از اهداف طرح “فصل رویش” است، افزود: انگیزه‌‌ و انسجام‌بخشی در آموزش تشکیلاتی و تخصصی، ایجاد بستری در جهت رسیدن به اخوت ایمانی و تعلق تشکیلاتی بین اعضا از دیگر اهداف این طرح است.

تقوی با بیان اینکه طرح فصل رویش برمبنای ۳ اصول تربیتی در استان گیلان اجرا می‌شود، تأکید کرد: آموزش‌های معرفتی مبتنی بر سیر فکری و تربیتی، آموزش‌های تشکیلاتی مبتنی بر افزایش توان مدیریت در راهبری انجمن اسلامی مدرسه و سایر آموزش‌ها مبتنی بر افزایش سطح مهارت‌های فردی و اجتماعی از سه اصول این طرح است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌گیلان با تأکید بر اینکه آموزش‌های تشکیلاتی طرح “فصل رویش” شامل دو بخش عمومی و اختصاصی است، خاطرنشان کرد: در بخش عمومی دانش‌آموزان به فراگیری آموزش‌های ناظر به مفهوم کار تشکیلاتی، اصول و مبانی کار تشکیلاتی و تجربه‌های موفق در کار تشکیلاتی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در بخش اختصاصی این طرح آموزش‌های تشکیلاتی خاص ناظر به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نظیر سیاست‌ها و مأموریت‌های تشکل، آشنایی با برنامه‌ها، شرح وظایف و ساختار این اتحادیه به دانش آموزان ارائه می‌شود، گفت: آموزش‌های مهارتی این طرح شامل دو حوزه فردی و تشکیلاتی است.

تقوی با بیان اینکه ضرورت آموزش مهارت‌های فردی به دانش‌آموزان همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید است، افزود: با استفاده از ظرفیت مراکز آموزش‌های فنی حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی در سطح استان گیلان، ارائه آموزش‌های مهارتی در فصل تابستان به دانش آموزان در دستور کار این اتحادیه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه مهارت آموزی تشکیلاتی، مهارت‌های مورد نیاز در راستای  افزایش توان مدیریت یک تشکل دانش‌آموزی در مدرسه، آموزش داده می‌شود، گفت: مهارت سازماندهی شده شامل شناسایی، جذب، آموزش، توانمندسازی، بکارگیری، نظارت، ارزیابی، مهارت تشکیل و رهبری گروه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی مهارت تعامل، همکاری، جلب مشارکت، مدیریت زمان، برنامه‌ریزی، مدیریت بحران، حل مسئله و مهارت برگزاری و اداره جلسات با کادر مدرسه و به ویژه جلسات هیئت مرکزی به دانش‌آموزان را از دیگر آموزش‌های مهارت آموزی تشکیلاتی برشمرد و افزود: مهارت برگزاری نمایشگاه، مراسم، تهیه گزارش از دیگر محور‌های حوزه مهارت‌آموزی تشکیلاتی است که برای تحقق و آموختن این مهارت، دوره هایی همچون آموزش تدوین، عکاسی، طراحی، خبرنویسی، فن بیان، اجرا و سخنوری برنامه ریزی گردیده است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، برگزاری دوره های آموزشی با محورهای بایسته های مدیریت مالی، روایتگری و آشنایی با سیره شهدا، تحلیل سیاسی، سواد فضای مجازی را از دیگر برنامه های طرح فصل رویش برشمرد و افزود: برگزاری تمامی دوره ها بصورت رایگان اجرا خواهد شد.

تقوی اضافه کرد: برگزاری اردوهای یک روزه و چند روزه داخل و خارج از استان، برنامه های ورزشی، نشست ها و همایش های تخصصی، هیئت انصارالمهدی(عج)، دیدار با خانواده های شهدا از دیگر موضوعاتی است که در این طرح به آن پرداخته خواهد شد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: اتحادیه تمامی برنامه های خود را با دو رویکرد تربیت حماسی در حوزه پسران و تربیت مادران موفق آینده در حوزه دختران برگزار می نماید.

Share