آیت الله فلاحتی در دیدار مدیرکل و مدیران شعب تامین اجتماعی گیلان:

طرح تحول سلامت موفق نبود | بسیاری از مشکلات به دلیل ضعف در نظارت‌هاست

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ارتقای خدمات تامین اجتماعی مستلزم نظارت جدی و پایش مستمر فعالیت‌های مرتبط با ارباب رجوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیرکل، مدیر درمان و جمعی از مدیران شعب تامین اجتماعی استان با اشاره به نقش خدماتی و حمایتی این سازمان بیمه گر در کشور اظهار کرد: اکنون حدود نیمی از جمعیت کشور و استان تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی تأمین اجتماعی قرار دارند و این مهم لزوم توجه جدی مسئولان به روند ارائه خدمات به ارباب رجوع را ضروری می سازد.

وی بر نقش نظارت ها در ارتقای عملکرد تامین اجتماعی در حوزه های حمایتی و درمانی تاکید کرد و افزود: بسیاری از مشکلات نظام اداری و نهادهای خدماتی موجود جامعه ناشی از سستی در نظارت هاست این مهم می تواند با درایت مدیران و متولیان امر برطرف شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت تداوم توسعه مراکز خدمات درمانی تامین اجتماعی در شهرستان ها و بخش های مختلف گیلان، بیان کرد: با توجه به شرایط سخت زندگی و هزینه های ناشی از تردد بیمه شدگان لازم است زمینه ارائه خدمات تامین اجتماعی در شهرها و شهرستان‌های مختلف مهیا شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به موفق نبودن طرح تحول سلامت بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت حمایت از حوزه های بهداشت، درمان و تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در جامعه اسلامی نباید اجازه داد که فکر و روان بیمار علاوه بر درد ناشی از بیماری، بر روی مسائل حاشیه‌ای و مشکلات هزینه‌های تمرکز یابد.

وی، خدمت صادقانه به آحاد جامعه اسلامی را وظیفه‌ای شرعی، قانونی و اخلاقی برشمرد و از مجموعه دست اندرکاران امور، به ویژه ارائه کنندگان خدمات عمومی خواست این مهم را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تامین اجتماعی را از مردم، برای مردم و در خدمت مردم دانست و تصریح کرد: تامین اجتماعی باید مطالبه گر جدی مطالبات خود باشد زیرا می خواهد به مردم خدمت رسانی کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در کشور ناشی از ضعف و سستی در نظارت ها است، خاطرنشان کرد: نظارت مستمر در اداره ها و زیر مجموعه ها توسط مدیران حائز اهمیت است.

وی به درخواست مردم به منظور افزایش شعب تامین اجتماعی در شهرستان های مختلف گیلان اشاره کرد و یادآور شد: توسعه در تامین اجتماعی موجب کاهش هزینه ها می شود.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گیلانی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز در دیدار مذکور از وجود ۴۱۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان خبر داد و گفت: اکنون ۲۱۷ هزار مستمری بگیر زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی گیلان قرار دارند و در مجموع یک میلیون و ۲۰۲ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شوند.

جمیل حق پرست تصریح کرد: ۴۸.۵ درصد از جمعیت گیلان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان نیز در دیدار مذکور تعداد مراجعه بیمه شدگان تامین اجتماعی به مراکز درمانی ۱۴ گانه این سازمان بیمه گر در شهرها و بخش های مختلف استان را یک میلیون و ۸۸۰ هزار مورد عنوان کرد و افزود: برآوردها نشان می‌دهد ویزیت تخصصی در سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

محمدحسین شهدی نژاد یادآور شد: سال ۹۷ حدود ۳۴۰ میلیارد تومان در بخش درمان تامین اجتماعی گیلان هزینه شده است.

Share