جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با دیارمیرزا

شهرستان شدن خمام هنوز به تصویب هیات دولت نرسیده|خمام و کیاشهر ظرفیت تبدیل به شهرستان را دارند

نماینده رشت در گفتگو با دیارمیرزا گفت: معاون وزیر کشور طرح شهرستان شدن خمام را تایید کرد و این طرح به هیات دولت نیز ارسال شده است اما باید در هیات دولت به تصویب برسد که این موضوع هنوز اتفاق نیفتاده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع شهرستان شدن خمام در گفتگو با دیارمیرزا گفت: معاون وزیر کشور طرح شهرستان شدن خمام را تایید کرد و این طرح به هیات دولت نیز ارسال شده است اما باید در هیات دولت به تصویب برسد که این موضوع هنوز اتفاق نیفتاده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این مطلب که دو شهر خمام و کیاشهر قابلیت شهرستان شدن را دارند، افزود: در نشستی که هفته گذشته با دکتر نوبخت داشتیم ایشان در یادداشتی مبنی بر اینکه پرونده این دو منطقه را سرعت ببخشند به دبیر خانه هیات دولت ارسال کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان شدن خمام و کیاشهر سالها در دستور کار دولت قرار گرفته بود، گفت: ۹۹ درصد با شهرستان شدن خمام موافقت خواهد شد البته ممکن است برخی از بخشها اعتراض کنند که ازنظر جمعیتی از خمام بیشتر هستند اما یکی ازشاخص های داشتن قاعده مرزی با دریا است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان علت تعویق در تصویب شهرستان شدن خمام را افزایش بار مالی برای دولت عنوان کرد و افزود: این اتفاق باید چهار سال پیش انجام می شد اما چون با شهرستان شدن این دو منطقه نیاز به فرماندار و بخشدار و بقیه کارهای اداری دارد همین موضوع تحمیل هزینه جدید برای دولت بود که تاکنون این کار انجام نشده است.

به گزارش دیارمیرزا، طرح شهرستان‌ شدن خمام در کمیسیون امنیتی و دفاعی هیات دولت تایید شده و به جهت تصویب در جلسات آینده‌ هیات دولت مطرح خواهد شد.

Share