در دیدار مدیرکل بنیاد شهید با فرماندار انزلی مطرح شد:

شهدا متعلق به همه مردم ایران هستند |درمان و اشتغال ایثارگران از دغدغه های مهم بنیاد است

اسماعیل حیدری‌آزاد، فرماندار شهرستان انزلی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، ضمن قدردانی از حضور مدیرکل این نهاد در شهرستان انزلی، شهدا را امامزادگان قرون جدید دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حیدری‌آزاد، فرماندار شهرستان انزلی، ۱۲ تیرماه در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، ضمن قدردانی از حضور مدیرکل این نهاد در این شهرستان، اظهار کرد:‌ بنیاد شهید خادم شهدا و ایثارگران و خانواده‌های مکرم آنهاست.

وی با اشاره به مشکلات پیش رو در بازسازی پروژه گلزار شهدای شهرستان انزلی اظهار داشت:‌ مراحل اجرایی پروژه گلزار انزلی وارد فاز دوم شده و در صورت تزریق اعتبارات مصوب به زودی به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز همه ما بر سر سفره احسان شهدا نشسته‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ شهدا و ایثارگران از جان خود و همه تعلقات مادی و معنوی زندگی گذشتند و برای دفاع از کیان ایران و نظام فداکاری کردند، به همین دلیل یادمان‌ها و المان‌های شهدا که در سطح میادین و معابر وجود دارد باید در شان و مقام شهدا باشد.

حیدری‌آزاد ادامه داد: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری در امر رسیدگی به یادمان‌ها و المان‌های شهدا و نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها طی آینده نزدیک مشکلات موجود را مرتفع نماییم.
وی با اشاره به شان بالا و جایگاه والای شهدا در نزد مردم ایران یادآور شد:‌ امروز شهدای ما به واسطه خلوص نیت و جهاد در راه خدا از جان خود گذشتند و همانند شهدای صدر اسلام باب‌الحوائج هستند و اگر به شهدا توسل کنیم، نتیجه خواهیم گرفت لذا باید جایگاه والای شهدا را برای جامعه و به خصوص نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

فرماندار انزلی با بیان اینکه شهدا متعلق به یک ملت هستند؛ نه یک خانواده، عنوان کرد:‌ توجه و رسیدگی به امور مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت ، قدردانی از رشادت‌های این عزیزان و تکریم خانواده‌های آنهاست.

درمان و اشتغال ایثارگران از دغدغه های مهم بنیاد است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، مطالبه‌گری حقوق قانونی ایثارگران را یکی از ماموریت‌های این نهاد دانست و اظهار کرد: همگی باید خود را مدیون این خانواده ها بدانیم و در خدمت رسانی به آنها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در سایه روحیه وفاق و همدلی می‌توان همه مشکلات را پشت سر گذاشت، افزود:‌ انزلی بعد از رشت، رودسر و لاهیجان جزو شهرستان‌های بزرگ گیلان از حیث جامعه ایثارگری است و حدود ۶ درصد ایثارگران استان در این شهرستان متمرکز هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، درمان و اشتغال ایثارگران را دو دغدغه مهم بنیاد دانست و تصریح کرد:‌ به دنبال رفع مشکل موجود در حوزه درمان خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستیم و این امر برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پاکاری در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی در امر اشتغال ایثارگران شد و اضافه کرد:‌ براساس ماده ۳۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با به‌کارگیری ایثارگران از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند.

وی گلزار شهدای انزلی را یکی از سه گلزار شهدای در دست اجرای استان دانست و گفت: تقریبا ساماندهی گلزارهای شهدای گیلان به اتمام رسیده است لذا گلزار شهدای انزلی با ۲۶۷ مزار و دو هزار و ۹۰۰ مترمربع مساحت بزرگترین گلزار گیلان است.

این مقام مسئول خواستار تخصیص صد درصدی اعتبار پروژه گلزار شهدای انزلی شد و خاطرنشان کرد:‌ گلزارهای شهدا پایگاه معنوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و جوانان و نوجوانان با حضور در این فضای معنوی می‌توانند خود را با روحیه اسلامی و انقلابی شهدا پیوند بزنند.

Share