آب منطقه ای کجایی؟ دقیقا کجایی؟

شالیزارهای صومعه‌سرا تشنه آب هستند اما آبی در کانالها جریان ندارد

سید محمدی با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا دارای حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان صومعه سرا گفت: بیشتر این اراضی،کانال آبخور هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اداری صومعه سرا با حضور دکتر ارسلان زارع معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی استانداری گیلان و با محوریت معارفه معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری و بخشدار میرزاکوچک در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد.

ارسلان زارع در شورای اداری شهرستان صومعه سرا که با حضور اعضا و نماینده مردم درم جلس شورای اسلامی تشکیل شده بود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله دکتر بهشتی و هفته قوه قضاییه، درخصوص مباحث روز بین المللی، منطقه و کشور سخن گفت و اظهار داشت: اقتدار و امنیت ایران و نظام جمهوری اسلامی برای همگان مبرهن و به اثبات رسیده است.

وی افزود: دوگانگی مواضع ترامپ در برابر ایران و نسبت به موضوع سرنگونی پهباد آمریکایی توسط ایران کاملا مشهود است. او ابتدا درتوییتی از نابودی ایران سخن گفته بود، سپس درتوئیت دیگری کمی نرم تر، از مخالفتش با جنگ نوشته ودرتازه ترین موضع گیری خود از اشتباه غیر عمدی نظامیان ایران سخن رانده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: آنچه که امروز جامعه و کشور ما نیاز دارد حفظ و تقویت وحدت، وفاق، همدلی و انسجام ملی است و برای حفظ و استمرار این مهم، لازم است فرمانداران، بخشداران، مدیران استانی و شهرستانی با استمرار تلاش و کوشش خود و تشدید فعالیت ها، زمینه های رضایتمندی مردم را بیشتر فراهم آورند.

زارع تاکید کرد: مشی اعتدال از ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید مورد توجه بوده و اکنون نیز باید این مهم درمسیر اهداف و اجرای برنامه های دولت دوازدهم، سرلوحه کار فرمانداران، معاونین، بخشداران و مدیران باشد.

وی افزود: همه مدیران موظف به اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید بر مبنای قانونمداری، امانتداری و اخلاق محوری هستند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به شعار سال به ظرفیت های اقتصادی وتوسعه ای شهرستان صومعه سرا تصریح کرد: شهرستان صومعه سرا شهرستان ابریشم است. این به معنای ظرفیت ارزشمند کسب و کار و اشتغال است و برای احیا وگسترش نوغانداری بایستی مدیران ذی ربط خصوصا جهاد کشاورزی تلاش بیشتری نمایند.

برای کاهش میزان خسارات و دغدغه شالیکاران با مدیریت، مشکلات موجود را کاهش دهیم

سیدجلال سیدمحمدی سرپرست فرمانداری صومعه سرا، بر هم افزایی و همدلی بیشتر مسئولین به ویژه در حوزه کشاورزی تاکید و اظهار کرد: باید در راستای رفع مشکلات و کاهش دغدغه مردم به ویژه کشاورزان و شالیکاران تلاش کنیم.

وی بر اهمیت حضور میدانی مسئولین تاکید کرد و افزود: دهیاران، شوراها، بخشداران و سایر مسئولان باید در سطح روستاها حتی اگر با محدودیت برای حل مشکلات مواجه هستند حضور میدانی داشته باشند و زمینه امیدواری و دلگرمی مردم را فراهم کنند.

سید محمدی با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا دارای حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان صومعه سرا گفت: بیشتر این اراضی،کانال آبخور هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ۱۰ کانال داریم که متاسفانه آبی در آنها جریان ندارد، تصریح کرد: باید برای کاهش میزان خسارات و همچنین دغدغه شالیکاران با مدیریت مشکلات موجود را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در صورت برقراری آب تنها به ۱۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آبرسانی خواهد شد، گفت: برای مابقی نیازمند مدیریت درست و صبر و حوصله مردم و کشاورزان هستیم تا بتوانیم در مدت یک ماهه آینده این مشکل را مدیریت کنیم.

سرپرست فرمانداری صومعه سرا تأکید کرد: شرایط امسال در حوزه آبی سخت تر از سال گذشته نخواهد بود اما نیازمند مدیریت و صبر و حوصله بیشتر از سوی همه و تلاش مضاعف از سوی مدیران هستیم.

گفتنی است در این جلسه ازخدمات آقایان محمد نعمت پور به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق فرمانداری و داود توفیقی سرپرست بخشداری میرزا کوچک خان تشکر و به جای آنان آقایان محمد حیدری و پرویز روا معرفی شدند.

Share