صادقی: برخورد مامور نیروی انتظامی شرم آور بود

سوال از وزیر کشور بعد از برخورد خشن نیروی انتظامی با یک دختر جوان

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است برخورد مامور نیروی انتظامی با دختر جوان در یکی از پارک های تهران را خشن و شرم آور توصیف کرد که موجب جریحه دار شدن احساسات جامعه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  پروانه سلحشوری در گفت و گو با خانه ملت از طرح سوال از وزیر کشور برای توضیح  در مورد برخورد خشن نیروی انتظامی با یک دختر در پارکی در تهران خبر داد و گفت:  پس از انتشار فیلمی از برخورد خشن پلیس با دختری نوجوان در یکی از پارک‌های تهران در جلسه علنی امروز ۳۰ نماینده در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار توضیح در مورد این موضوع شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته طرح سوال از وزیر کشور برای دلیل برخورد خشن نیروی انتظامی با دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران نیز در دستور کار ما قرار گرفت.

وی با انتقاد از اینکه این برخورد خشن اولین برخورد نیست،  تصریح کرد: اینکه عده‌ای تصور می کنند قدرت دادن تذکر به دیگران را دارند، همه کاره هستند و می توانند با آنهایی که پشتوانه و حمایتی ندارند هر رفتاری را داشته باشند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نیاز به همبستگی و یکپارچگی اجتماعی داریم

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه آداب تذکر دادن و امر به معروف و نهی از منکر باید رعایت شود، گفت: این اقدامات و رفتارها باعث اغتشاش در جامعه می شود؛ متاسفانه در هفته های اخیر شاهد جو بسیار متشنجی در جامعه هستیم که به اعتمادی مردم دامن می زند این در حالی است که کشور ما در حال حاضر نیاز به همبستگی و یکپارچگی اجتماعی دارد.

سلحشوری با بیان اینکه قطبی‌سازی جامعه به شدت باعث از بین رفتن تعادل مورد نیاز جامعه می شود، افزود: جامعه ما جامعه ای ملتهب است؛ نباید به این التهابات دامن زد و به اسم امر به معروف و نهی از منکر شاهد چنین رفتارهایی در جامعه باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروع دین پذیرفته شده ما است، یادآور شد: این گونه رفتارها برای زمانی بود که قانون جامعی وجود نداشت اما در حال حاضر قانون داریم و چنین رفتارهایی موجب بی نظمی و بی قانونی در جامعه می شود.

برخورد مامور نیروی انتظامی با دخترجوان در پارک شرم آور بود

همچنین محمود صادقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی ضمن ارج نهادن به اقدامات نیروی انتظامی اظهار داشت: برخورد خشن و شرم آور یکی از ماموران نیروی انتظامی با یک دختر در یکی از پارک های تهران موجب جریحه دار شدن احساسات جامعه شد و وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینگونه رفتارها ناقض اصل کرامت انسانی است و نه تنها تاثیر مثبتی در پذیرش هنجارها و ارزش های دینی ندارد بلکه باعث بد بینی و کینه نسل جوان از حاکمیت می شود.

وی افزود: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر از تکالیف نتیجه محور است و در صورتی که احتمال تاثیر ندهیم انجام این تکلیف ساقط است. امام علی (ع) در فرمان خود به مالک اشتر فرمودند: ای مالک در دل خودت احساس رحمت و مهربانی به مردم را برانگیز و به آن ها لطف کن.

صادقی ادامه داد: متاسفانه نیروی انتظامی که در ظاهر تحت نظارت وزارت کشور است، از نظارت مجلس مصون است و ما به طور صوری به وزیر کشور تذکر می دهیم.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برحسب همین وظیفه صوری به وزیر کشور تذکر می دهیم که به وظیفه خود در نظارت بر رفتار نیروی انتظامی عمل کند و البته این به معنای نادیده گرفتن خدمات و جایگاه اصیل پلیس در جامعه نیست

Share