واکنش ابطحی یه یک مصاحبه:

سردار نظری می‌گفت چرا کسی با فرماندهان کاری ندارد؟

محمدعلی ابطحی، رییس دفتر سید محمد خاتمی در دولت اول اصلاحات، با اشاره به ادعای سردار فرهاد نظری، رئیس پلیس تهران بزرگ در ماجرای کوی دانشگاه مبنی بر ارسال نامه رییس دولت وقت برای دلجویی از او گفت: این حرف آقای نظری حرفی منطقی بود و بر همین اساس،‌ آقای خاتمی از او دلجویی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتمادآنلاین، محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دوره اول دولت اصلاحات، ضمن تایید ادعای سردار فرهاد نظری، فرمانده وقت انتظامی تهران بزرگ در ماجرای کوی دانشگاه که از «دلجویی خاتمی» خبر داده، گفت: بنده آن زمان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بودم و نامه دلجویی آقای خاتمی را به آقای نظری دادم.

ابطحی افزود: در واقع آقای نظری بعد از واقعه کوی دانشگاه و در شرایطی که فشارهای سنگینی را از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی متحمل می‌شد، شکایت‌هایی از رئیس‌جمهوری، وزیر کشور و مسئولان مختلف کرده بود.

ابطحی ادامه داد: آقای نظری بعد این شکایت‌ها با من گفت‌وگویی داشت که حرف اصلی‌اش این بود و می‌گفت در این ماجرا به من به دلیل حضور در صحنه ظلم شد و همه فشارها را به تنهایی تحمل کردم. در حالی‌که اگر قرار بود، سلسله مراتب رعایت شود، بالاتر از من سه فرمانده هم بودند که در این ماجرا دخالت داشتند اما هیچ‌کدام از آنها مورد فشار و تعقیب قرار نگرفتد و همه فشارها را به تنهایی تحمل کردم.

رئیس دفتر وقت رئیس‌جمهوری در ادامه اظهار داشت: همچنین آقای نظری معتقد بود که آن نوع برخوردها روش خوبی نبود، چون او خودش کاری نکرده بود و به خاطر فرمانده تهران بودن زیر نظر بود، آن هم در شرایطی که کسی با فرماندهان عالی‌تر هیچ کاری نداشت.

محمدعلی ابطحی در پایان صحبت‌هایش گفت: به نظر ما این حرف آقای نظری حرفی منطقی بود و بر همین اساس،‌ آقای خاتمی از او دلجویی کرد تا موضع دولت وقت هم درباره این نوع برخورد مشخص شود.

Share