عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

احداث سد شفارود از آب منطقه ای گیلان گرفته شد | این سد تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس روند ساخت سد شفارود را نسبتاً مطلوب خواند و گفت: این پروژه بزرگ در صورت ادامه همین روند فعلی کار، تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمود شکری با بیان اینکه احداث سدهای بزرگ و پروژه‌های سد لاستیکی برای تأمین نیازهای آبی شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر بسیار ضروری است اظهار داشت: پروژه بزرگ سد شفارود در صورت ادامه همین روند فعلی کار، تا پایان سال ۱۴۰۰ به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس اجرای پروژه سد شفارود به شیوه فاینانس را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: عدم مدیریت دستگاه‌های ذیربط و یکسری دخالت‌های بی‌مورد برخی سازمان‌های دیگر باعث شد با گذشت چهار سال از زمان شروع عملیات اجرایی، این سد تنها ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه زمان‌بندی اجرای پروژه سد شفارود بدون اینکه از فرصت فاینانس آن بتوان استفاده مطلوبی کرد به پایان رسیده است تصریح کرد: در حال بررسی و پیگیری هستیم تا دستگاهی که مقصر اصلی وقوع این جریان است شناسایی و برای پرداخت خسارت‌های وارده معرفی شود.

شکری روند ساخت پروژه سد شفارود و عملکرد مجری این طرح را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: چند ماهی است که اجرای سد شفارود از آب منطقه‌ای به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران منتقل شده است و با جلسات متعدد و پیگیری‌هایی که انجام می‌شود بنده روند عملیات اجرایی این پروژه را مطلوب ارزیابی می‌کنم.

وی وابستگی شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر به منابع آبی سد سفیدرود را بسیار اندک اعلام کرد و بیان داشت: این مناطق برای تأمین آب زراعی بیشتر به رودخانه‌ها، آب بندان‌ها و استخرهای طبیعی وابسته هستند به همین علت ساماندهی این فضاها در کنار ساخت سدهای بزرگ از نیازمندی‌های آن محسوب می‌شود.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس تحت پوشش قرار گرفتن بخشی از شاندرمن، ماسال، رضوانشهر و حتی اسالم در صورت آغاز به کار سد شفارود را مورد توجه قرار داد و گفت: با آبگیری و بهره‌برداری از پروژه سد شفارود نگرانی‌های موجود در حوزه کمبود آب کشاورزی به ویژه در فصول گرم سال برطرف می‌شود.

شکری از ساخت دو سد لاستیکی در شهرستان‌های تالش و ماسال و پایان عملیات احداث آن‌ها تا انتهای سال ۹۸ سخن گفت و اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به گیلان بنده پیشنهاد احداث سه سد مشابه دیگر را در شهرستان تالش دادم که البته با پیگیری‌هایی انجام شده تاکنون مراحل مطالعات آن‌ها به اتمام رسیده است.

Share