در نشست خبری اعضای شورای قضایی عنوان شد:

ساخت سالن برای زندانیان امنیتی در زندان لاکان | نجات ۴ نفر از قصاص با رضایت اولیای دم

حمید حسینی مدیرکل زندانها و اقدامات تربیتی و تامینی استان گیلان گفت: یک سالن برای جرایم امنیتی ساخته شده که امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

اختصاص پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری اعضای شورای قضایی استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف در این نشست اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف استان بار سنگینی از پرونده‌ها را به دوش می کشند.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۵۱۸ پرونده وارد شد که ۱۳۶ هزار فقره مختومه شد.

میرمحمدی به کمیته ای که در سال گذشته برای وضعیت زندانیان جرائم مالی تشکیل شده اشاره کرد و گفت: سال گذشته به همت همین کمیته ۸۰۹ زندانی و در سه ماه اول سال نیز ۱۵۰ نفر آزاد شدند و همچنین در حوزه قصاص نیز توانستیم برای ۴ نفر رضایت اولیای دم را جلب کنیم.

ساخت سالن برای زندانیان امنیتی در زندان لاکان

حمید حسینی مدیرکل زندانها و اقدامات تربیتی و تامینی استان گیلان در این نشست تصریح کرد: زندان مرکزی گیلان(زندان لاکان) ۱۳ سالن دارد که از این تعداد ۱۲ سالن به محکومین اختصاص دارد و یک بند هم مربوط به متهمین است.

وی افزود: یک سالن هم در سال گذشته برای جرایم امنیتی ساخته شده که امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

حسینی با تاکید بر حفظ سلامتی، رعایت نظافت و بهداشت شخصی زندان ها از توزیع البسه بهداشتی، اجرای طرح پیشگیری و کنترل فشار خون خبر داد و گفت: ۶۷۲۸ مورد خدمات دندانپزشکی و بالغ بر ۱۴۰۰ مورد خدمات روانشناسی به زندانیان ارائه شد

این مسئول تصریح کرد: بر اساس پرونده شخصیتی که برای زندانیان تشکیل شده خدمات مناسب به آنها ارائه می شود تا در جهت ارتقای هر چه بیشتر سلامت زندانیان حرکت کنیم.

شرط دریافت وجه نقدی هنگام ورود به اماکن زیارتی و تفریحی

احمد آقایی معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان نز در مورد دریافت وجوهات ورودی به امامزاده‌ها و همچنین سواحل از مردم اظهار کرد: در صورت عدم ارائه خدمات در امکانهای زیارتی و سواحل دریافت هرونه وجه غیر قانونی است.

Share