فرماندار ماسال تأکید کرد:

ساخت سازه‌های هماهنگ و ارزان برای ایجاد اشتغال جوانان و دستفروشان

فرماندار ماسال با اشاره به اهمیت حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در شرایط حساس اقتصادی کنونی بر لزوم ایجاد زیرساخت های لازم جهت ساماندهی دستفروشان از سوی شهرداران و بخشداران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «محمدجواد عامر» در جلسه کارگروه حقوق شهروندی این شهرستان با اشاره به سمینار سه روزه فرمانداران در تهران، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های امروز همه مسئولان، اقتصاد کشور است زیرا دشمن سعی دارد با استفاده از روش ها و فشارهای مختلف اقتصادی به مردم تلقین کند که کشور ایران به بن‌بست اقتصادی رسیده و تبدیل به یک کشور ورشکسته در دنیا شده است.

وی با بیان اینکه چهل سال است دشمن با ترفندهای مختلف علیه کشور ما توطئه می‌کند، گفت: تمام کشورهای دنیا در چنین مواقعی که بشنوند کشوری ورشکست و دچار مشکل اقتصادی شده است، رحمی نمی‌کنند و به دنبال طلب‌های اقتصادی خود می‌آیند، این در حالی است که بدهی های خارجی کشور نسبت به سال گذشته از ۱۲/۴ میلیارد دلار به ۹/۵میلیارد دلار کاهش یافته و بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به دنبال سرمایه گذاری در کشور است.

عامر با اشاره به اهمیت ایجاد روحیه امیدواری در سطح کشور در راستای مبارزه با توطئه های اقتصادی دشمنان، گفت: در سال ۹۷، ۸۶درصد و در سه ماهه اول امسال نیز ۳۹درصد افزایش سرمایه‌گذاری در بورس داشتیم که از نشانه های اقتصادهای خوب محسوب می شود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه اگر کشوری به بن‌بست اقتصادی رسیده باشد، آمار و ارقامی که بانک مرکزی ارائه می‌دهد باید خود را نشان دهد که این آمار چیزی غیر از گفته‌های دشمنان است، خاطرنشان ساخت: دشمنان حتی در ورود کالاهایی ما را تحریم می‌کنند و بحران‌هایی که ایجاد می کنند همه موید بر این است که می خواهند در اقتصاد کشور خلل ایجاد کنند.

وی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های کشور را چالش اقتصادی دانست و اظهار کرد: این چالش اقتصادی در علم اقتصاد ناشی از عوامل مختلف از قبیل خلاءهایی قانونی، عدم نظارت لازم از سوی دستگاهها، عدم همکاری بانک ها ، عدم بهره گیری صحیح از مشارکت مردم در بهبود وضعیت اقتصادی، شایعه سازی اقتصادی، تحریم، عدم برخورد مناسب با بعضی از مفسدان اقتصادی توسط دستگاه های متولی، مناسب نبودن جرم با مجازات، بیماری نظام اقتصاد کشور و چابک نبودن منابع تولید ثروت ملی می باشد.

عامر با تاکید بر لزوم به کارگیری مشارکت، نظارت، هماهنگی و همراهی مردم از سوی مسئولان، افزود: در مقابل مسئولان نیز باید سعی نمایند به مردم آرامش و نشاط اجتماعی را تزریق کنند.

فرماندار ماسال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولین و جانبازان از سوی شهرداری ها، ادارات و بانک ها، تصریح کرد: تمامی سازمان ها موظف به اجرای مفاد حقوق شهروندی از جمله مناسب سازی معابر و اماکن عمومی هستند و این موضوع در سطح شهرستان از سوی کارشناسان مربوطه به دقت مورد بررسی و نظارت لازم قرار خواهد گرفت.

عامر با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم جهت ساماندهی دستفروشان، خاطرنشان کرد: از ابتدای ورود خود در جلسات مختلف به مسئولان شهری پیشنهاد نمودم که‌در ورودی شهر اقدام‌به ساخت سازه های هماهنگ و ارزان نمایند تا هم ورودی شهر چهره زیبایی به خود گرفته و هم محلی برای اشتغال جوانان و دستفروشان این دیار ایجاد شود و حتی در این خصوص سرمایه گذارانی اعلام آمادگی نمودند که متاسفانه پی گیری لازم از سوی مسئولان شهری صورت نپذیرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا بخشداری مرکزی ماسال نیز طرحی را جهت ایجاد بازارچه های روستایی و در اختیار گذاشتن غرفه های اقتصادی جهت عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستائیان ارائه داده و در مذاکره با مدیر کل جهاد کشاورزی قرار بر این شد از ظرفیت ساختمان قدیم جهاد کشاورزی در این مسیر استفاده شود که امیدوارم بخشداری مرکزی و جهاد کشاورزی با جدیت اجرای این طرح را دنبال کنند.

Share