رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد:

رکورد مجوز استخدام معلمان شکسته شد|امسال ۲۵ هزار نفر از طریق کنکور جذب می‌شوند

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: با کسب مجوز ۸۴ هزار ردیف استخدام در مدت ۱۵ ماه، رکورد اخذ ردیف استخدامی معلمان در این دانشگاه شکسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حسین خنیفر عصر شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی استقرار دانشگاه فرهنگیان در شهرستان آران و بیدگل به خبرنگاران افزود: امسال با ۲۵ هزار ردیف استخدامی پیوسته و ۱۸ هزار مهارت آموز در دانشگاه فرهنگیان موافقت شد که این یک رکورد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته هم مجوز ۴۱ هزار ردیف استخدامی اخذ شد که در مجموع در ۱۵ ماه گذشته به ۸۴ هزار ردیف استخدامی می‌رسد که این خبر خوبی برای مشتاقان کنکور، لیسانس و فوق لیسانس‌های زیر ۳۰ سال برای استخدام در آموزش و پرورش است.

وی گفت: امسال ۲۵ هزار دانشجو در ۲۰ رشته از طریق کنکور جذب می‌شوند.

خنیفر افزود: این تعداد دانشجو بعد از چهار سال آموزش که جزو سابقه آنها حساب خواهد شد، جذب آموزش و پرورش می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این دانشجویان سربازی نخواهند رفت و در طول تحصیل نیز مشمول شهریه، امکانات و آموزش رایگان خواهند بود که این شرایط بی نظیری برای جوانان دوستدار حرفه معلمی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با اخذ سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار ردیف استخدامی ماده ۲۸ و پیوسته، آموزش و پرورش بتواند کل نیاز خود در افق ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را که بین ۷۸ هزار تا ۱۲۴ هزار معلم خواهد بود، تامین کند.

Share