سرپرست استانداری گیلان در جلسه شورای اداری آستارا:

روند صدور اسناد روستایی کند است | لزوم حل مشکلات بیمارستان آستارا

ارسلان زارع با اشاره به موضوع سند دار شدن مسکن های روستایی شهرستان آستارا گفت: بنده در روند اجرای این پروژه کندی را احساس می‌کنم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست استانداری گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا نفس و ماهیت حضور مدیران کل استان در شهرستان را ارتباط و تعامل مداوم دستگاه های اجرایی با یکدیگر دانست و گفت: این موضوع به طور جدی در دولت دوازدهم پیگیری شده و اولویت حل مشکلات مردم در راس برنامه های مدیران استان گیلان است.

ارسلان زارع با اشاره به سفر یک روزه به بندر مرزی آستارا و قرار گرفتن در بطن اجرای پروژه ها عنوان کرد: ما به تناسب جلسات استانی از پیشرفت فیزیکی شرایط قرارداد، چالش ها و مشکلات پروژه های شهرستان آستارا مطلع بوده و امروز در تسریع فرایند اجرای آن قرار گرفته و صورت جلسه تکلیف قانونی دستگاه‌های اجرایی را توسط فرماندار ابلاغ کردیم.

وی یکی از مشکلات مورد اشاره در آستارا را آب شرب دانست و بیان کرد: ضرورت انجام پروژه های تعریف شده تامین آب شرب و شبکه فاضلاب نیاز به اجرا بر اساس زمان بندی دارد و انتظار اجرایی شدن آن را داریم.

 زارع با اشاره به احداث سد لاستیکی آستارا و مراحل اجرایی این پروژه افزود: باید با پیگیری‌های مداوم پس از تخصیص اعتبار پیشرفت فیزیکی قابل توجهی را مشاهده کنیم.

وی دیگر چالش آبی آستارا را تسریع در روند حل مشکلات سد ملاهادی دانست و تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی گیلان باید با همکاری برای این پروژه موانع را رفع کرده و به تکمیل آن دست یاری برساند.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به تامین اعتبار پروژه آب شرب روستاهای آستارا گفت: از مدیران استانی انتظار دارم تا از سهم اعتبارات ملی و استانی در راستای حل مشکلات مردم این شهرستان بهره بگیرند.

زارع حل مشکلات و معضلات بیمارستان آستارا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: توجه به مسائل حوزه درمان در گیلان همواره باید با نگاه ویژه دنبال شده و از متولیان امر درخواست پیگیری و تسهیل در روند رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان آستارا را دارم.

وی با اشاره به توجه ویژه به حوزه ورزش و جوانان شهرستان آستارا گفت: توجه به میزان دریافت اعتبارات در حوزه تکمیل پروژه‌های ورزشی همواره یکی از اولویت‌های مدیران استان بوده و در آستارا نیز تکمیل پروژه های ورزشی شهرستان همچون پروژه چمن مصنوعی با پیگیری های مداوم در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بی اخلاقی دیپلماتیک و خروج آمریکا از برجام گفت: آنها انتظار همراهی کامل دولت ها و ملت ها را داشتند، ولی بسیاری از دولت ها حق را به جمهوری اسلامی ایران دادند، انتظار ما از اروپایی‌ها همراهی بود که با بدعهدی همراهی کامل انجام ندادند، ما بر اساس منافع ملی تصمیم گرفته و ملت شریف ایران با استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایمردی و مقاومت می کنند و از این چالش نیز همچون چالش های چهار دهه گذشته با سربلندی عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به موضوع سند دار شدن مسکن های روستایی شهرستان آستارا گفت: بنده در روند اجرای این پروژه کندی را احساس می‌کنم و باید با رعایت قوانین ضوابط و مقررات با تشکیل کمیته ای به ریاست فرماندار در شهرستان و همراهی دادستان محترم و رئیس شورای شهرستان این روند تصویب شده و تجربه موفق استان های دیگر را در گیلان در این زمینه داشته باشیم.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به شرایط حساس کشور گفت: دشمنان نظام و مردم سعی دارند با سیاه‌نمایی و برجسته کردن مشکلات مردم خصوصا در بحث اقتصاد مردم همیشه حامی را دلسرد کرده اما تلاش و کوشش مدیران برای رفع کمبودها و نواقص و حل مشکلات موجب رضایتمندی مردم به دولت و نظام شده و نتیجه مشخص آن نابودی دشمنان نظام انقلاب و مردم خواهد شد.

 

Share