قصور و تعلل رییس سابق شورای اسلامی شهرستان رشت مشخص است

روایت رئیس شورای شهرستان رشت از محکومیت چهار عضو شورا در دادگاه

بنا به حکم صادره از یکی از دادگاههای شهرهای تابعه شهرستان رشت، چهار عضو شورای اسلامی شهر به جرم تصرف و برداشت غیرقانونی وجوه (حقوق خود) محکوم شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اخیرا بنا به حکم صادره از یکی از دادگاههای شهرهای تابعه شهرستان رشت، چهار عضو شورای اسلامی شهر به جرم تصرف و برداشت غیرقانونی وجوه (حقوق خود) محکوم شدند.

به گفته ابراهیم اخوان، رییس شورای اسلامی شهرستان رشت؛ این برداشت غیرقانونی وجه از بودجه غیر تصویبی بوده است.

وی اظهار داشت: آنچه که مبنا و اساس این حکم قرار گرفته است صرفا ناشی از برداشت حق جلسه اعضاء بوده است که آن نیز به‌دلیل جهل و عدم آگاهی اعضاء شورا از نحوه برداشت بوده و در نهایت منجر به به صدور چنین حکمی شده است و از سوی دیگر سبب نگرانی اعضا، تشویش اذهان عمومی و افزون برآن آبروریزی جامعه شورایی را فراهم کرده است.

 اخوان همچنین در ادامه افزود: بر اساس بند ۱۲ و ۳۱ ماده ۸۰ از قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراها کشور، شوراهای شهر بدوا موظف به تدوین و تصویب بودجه شورای خود بر اساس ۲ درصد بودجه شهرداریها هستند که پس از انجام این روند به‌منظور رعایت تشریفات قانونی موظف به تایید و تصویب بودجه خود از شورای اسلامی شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهرستان نیز بر اساس بند ۳ ماده ۸۶ از همین قانون موظف به پیگیری، بررسی و تصویب بودجه شوراها است که قطع به یقین در این پرونده مطروحه نیز چنانچه دقت و هوشیاری رییس سابق و وقت شورای اسلامی شهرستان رشت(در سال منتهی به ۹۷) در روند امور جاری و وظایف قانونی محوله کارسازی می‌شد، می‌توانست مانع چنین فرجام بدی برای اعضاء شورا شود.

رئیس شورای شهرستان رشت تصریح کرد: بنظر میرسد ایشان نیز در ادامه روند رسیدگی می‌بایست در مقام پاسخگویی در برابر مقامات ذیصلاح قرار بگیرد.

Share