فرماندار ماسال خبر داد:

رشد ۱۱ درصدی اعتبارات کمیته برنامه ریزی ماسال

فرماندار ماسال از تخصیص ۱۲ میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان اعتبار و رشد ۱۱ درصدی اعتبار کمیته برنامه ریزی این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدجواد عامر در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ماسال با بیان اینکه در سال ۹۷ در ۱۴ آیتم توانستیم جذب بودجه داشته باشیم، افزود: با تلاش اعضای کمیته برنامه ریزی و نماینده محترم شهرستان، ماسال در سال گذشته در خصوص جذب اعتبارات در زمره شهرستان های موفق بوده و شاهد بهبود شاخص های اعتباری شهرستان بودیم.

وی با تاکید بر زحمات آقای شکری در کمیسیون اقتصادی و پی گیری های صورت گرفته که منجر به افزایش اعتبارات شهرستان در دو بخش، علی رغم همه مشکلات اقتصادی و اعتباری که گریبانگیر دولت است، شد، اظهار داشت: اعتبارات تخصیص یافته شهرستان ماسال در سال جاری ۱۲ میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته با ۱۱ درصد رشد مواجه بوده است.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان ماسال با اشاره به مشکلات در کسب درآمد صادرات نفت و تحریم های آمریکا، تصریح کرد: با هدایت های رهبری انقلاب و تلاش های دولت محترم با افزایش درآمدهای کشور در بخش صادرات غیر نفتی و بخش مالیاتی، شاهد افزایش اعتبارت کمیته برنامه ریزی بوده ایم به طوریکه برای شهرستان ماسال در بخش اعتبارات استانی ۳ میلیارد و ۶۵۴ مسیلیون، در ردیف ۳ درصد نفت و گاز ۶ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان و ردیف جزء ۲ میلیارد و ۸۷۲ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فرماندار ماسال ادامه داد: این در حالی است که تنها حدود ۱۵ درصد از بودجه کل کشور از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان توزیع می شود و مابقی آن از طریق وزارتخانه ها و در سطح استان در ادارات کل توزیع می شود. از همین رو جا دارد روسای ادارات در سطح ادارات کل نیز پیگیر جذب اعتبارات مربوطه باشند.

عامر با تشکر از برخی از روسای ادارات شهرستان که حتی موفق به جذب دو برابری اعتبارات تخصیص یافته خود شدند، گفت: متاسفانه در برخی از دستگاه ها شاهد جابجایی اعتبارات بوده ایم که این امر از طریق دیوان محاسبات پی گیری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم پی گیری جدی روسای ادارات برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام خود، افزود: پروژه آسفالت راه ماسال به گیلوان، آسفالت حاجی بجار به طالب دره و تعریض کلید بر به ماسال از جمله پروژه های بسیار مهم شهرستان در حوزه راه و شهرسازی هستند که باید با پی گیری ویژه تا پایان امسال اجرایی شوند.

فرماندار ماسال تکمیل پروژه پل توسه سرای شاندرمن و آسفالت راه روستایی را از دیگر پروژه های حائز اهمیت شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش جذب قیر رایگان نیز با پی گیری نماینده محترم سهمیه خوبی برای شهرستان اختصاص یافته است.

عامر احداث سایت موزه اسب ریسه و ساختمان موزه ماسال را از پروژه های مهم شهرستان در بخش میراث دانست و اظهار داشت: متاسفانه پروژه سد لاستیکی شهر ماسال به یک موزه تبدیل شده است و همچنان در پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد متوقف شده است، انتظار داریم با پی گیری شرکت آب منطقه ای هر چه زودتر مشکلات این پروژه رفع شود.

وی با بیان اینکه در بخش آب روستایی نیز ۳۸ روستای شهرستان با مشکل آب مواجه هستد ، افزود: علی رغم اینکه قسمت اعظمی از پروژه مجتمع آبرسانی خانقاهبر و دوله ملال اجرا شده است و این پروژه ۹۰ درصد رشد فیزیکی داشته اما متاسفانه هنوز این پروژه تکمیل نشده است.

فرماندار ماسال با اشاره به مشکلات حوزه برق شهرستان، گفت: ۴۵ نقطه بحرانی در حوزه برق شهرستان وجود دارد که قرار بود جهت رفع مشکلات ضعف برق ۷ میلیارد تومان برای شهرستان اختصاص یابد که در این بخش گلایه داریم چرا که تاکنون این تعهدات عملی نشده است.

عامر احداث ایستگاه پکیج تصفیه فاضلاب شهر ماسال را از دیگر پروژه های حائز اهمیت شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد: علی رغم اینکه پیمانکار مربوطه به کلیه تعهدات خود تاکنون عمل کرده، ادامه این پروژه نیازمند مکاتبه آب منطقه ای جهت تکمیل فرایند تحویل زمین است.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان، تکمیل پروژه زیستگاه حفاظتی مرال، پاکسازی رودخانه های خالکایی و مرغک، مجتمع گلخانه ای شیخ نشین، طرح بام سبز، ساماندهی دست فروشان در مسیر ییلاقی، پروژه های سالن ورزشی ماسال، بازارچه صنایع دستی، احداث اولین ایستگاه هواشناسی تمام اتوماتیک شهرستان، پروژه ساختمان هلال احمر و احداث پاسگاه تاسکوه و راهنمایی و رانندگی را از دیگر پروژه های شهرستان عنوان کرد که نیازمند پی گیری ویژه روسای ادارات هستند.

Share