ملوانان تنها به دریا نمی‌روند

راه یابی اثر فیلمساز گیلانی به بخش مسابقه مستند هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر

فیلم «ملوانان تنها به دریا نمی روند» از گیلان به بخش مسابقه مستند هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر راه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از سوی دبیرخانه هفتین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره اعلام شد.

سیاوش سرمدی، محمدعلی فارسی و محسن یزدی، اعضای هیأت انتخاب بخش فیلم‌های مستند بودند که از بین فیلم‌های مستند رسیده به دبیرخانه جشنواره، ١۶ مستند کوتاه و نیمه بلند و ٧ مستند بلند را شایسته حضور در بخش مسابقه دانستند که «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» ساخته الله‌کرم رضائی‌زاده از استان گیلان در میان فیلم‌های انتخاب شده در بخش مستند بلند قرار دارد.

در خصوص موضوع فیلم مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» آمده: یک شهر، یک عشق، یک تیم. این فیلم با اشاره به افتخارات تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در طول تاریخ شکل‌گیری، روایتگر دلبستگی و همدلی کم‌نظیر مردم شهر بندرانزلی از هر قشر و شغلی به این تیم محبوب و ریشه‌دار است. ضمن آنکه به فراز و نشیب‌های این تیم طی سالیان اخیر اشاره شده است.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: الله‌کرم رضائی‌زاده، تحقیق و پژوهش: الله‌کرم رضائی‌زاده، همایون رضائی‌زاده، تدوین: حمید نجفی‌راد، مدیر تصویربرداری: صادق سوری، صدابردار: پارسا کریمی، صداگذار: عرفان ابراهیمی، موسیقی: صبا ندایی، مدیر تولید: همایون رضائی‌زاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: شهریار رضائی‌زاده، نویسنده گفتار متن: الهه اذکاری، گفتار متن: محمّدرضا فتحی، عکاس: حسام جمشیدی‌فلاح، رنگ آمیزی تصاویر: حمید فطوره چی، سین دخت رحیمیان، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی.

«الله‌کرم رضایی‌زاده» فارغ‌التحصیل رشته تدوین و کارگردانی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (باغ فردوس) و از موسسان و بنیانگذاران کانون فیلم انزلی در دهه ۶٠ است و در کارنامه فیلمسازی او آثاری چون تولدی در آتش، رسم عاشقی همینه، اینجا خورشید می‌درخشد، بر آستان نجابت دریا و… به چشم می‌خورد.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از ٢۶ تا ٣١ تیرماه جاری توسط موسسه تصویرشهر با شعار «شهروند مسوول، شهر سالم» و به دبیری هاشم میرزاخانی در پردیس سینما گالری ملت تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای دریافت آخرین اخبار جشنواره فیلم شهر به وب سایت رسمی آن به نشانی www.shahrfilmfest.com مراجعه نمایند.

Share