رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

دکتر سالاری یکی از سرمایه‌های دانشگاه است|تغییرات برای حرکت رو به جلو ضروری است

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: حضور دکتر سالاری در مسوولیت جدید این نوید را می دهد که تحقق برنامه راهبردی دانشگاه شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر شاهرخ یوسف زاده در جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی که صبح امروز در سالن اجلاس دفتر ریاست برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات و خدمات همه مسوولان دانشگاه در دوران خدمتی خود، با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه گفت: این برنامه در سال ۹۵ با انجام ۴هزار نفر ساعت کار مدیریتی، برای ده سال آینده حوزه سلامت در گیلان طراحی شد و در واقع مهمترین دستاورد دانشگاه بود که در دانشگاه متولد شد، در دانشگاه حرکت کرد و در دانشگاه به بلوغ رسید، در حال حاضر با تکیه بر نیروهای داخلی با هدف ارتقای سلامت جامعه بصورت مستقل به پیش می رود , و این نشان از بلوغ سازمانی و ایجاد بستر مناسب برای رشد و بالندگی است. در این راستا در زمان تدوین برنامه راهبردی دانشگاه، دکتر سالاری (سرپرست جدید دانشگاه علدم پزشکی گیلان) نیز مشارکت داشت. لذا با حضور وی در راس امور این اطمینان را داریم که مسیر درست دانشگاه ادامه می یابد.

وی با ذکر دستاوردها و خدمات دانشگاه طی چند سال اخیر، افزود: برنامه راهبردی دانشگاه منوط به یک شخص یا یک نفر نیست بلکه نتیجه ی یک کار مشارکتی است که حاصل آن، نقشه ی راه دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. در این زمینه، توسعه خدمات الکترونیک، استقرار نظام ارجاع، مدیریت خرید متمرکز دارو و تجهیزات، استقرار برنامه توسعه فردی اساتید، سامان بخشی املاک، بازمهندسی فرایندها، شکل گیری سامانه نظام مدیریت اطلاعات سلامت (گیل اوخان)، ایجاد نظم مالی، توسعه واحدهای فناور و دانش بنیان همگی از فعالیت بارز دانشگاه در مسیر تعالی است.

دکتر یوسف زاده با اشاره به ارزش های دانشگاه؛ عدالت محوری، پایبندی به اخلاق حرفه ای، ارزش آفرینی برای ذینفعان که مهمترین آنها بیماران، همراهان بیمار و اساتید، دانشجویان، کارکنان و سازمان های همکار و ناظر هستند، گفت: در این زمینه، دانش محوری، خلاقیت و نوآوری از دیگر ارزش هاست که با توجه به ارتباطات خوب و گسترده دکتر سالاری می توان شاهد ارایه برنامه های زیادی برای بهبود زیرساخت ها و تحقق ارزش های ساختاری و راهبردی در حوزه سلامت، بود.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این مطلب که دانشگاه خانه همه ما است، ادامه داد: دانشگاه سرشار از توانمندی است و مطمئنا با حضور دکتر سالاری در مسوولیت جدید، انرژی تازه و جدیدی در دانشگاه ایجاد می شود و اقدامات و حرکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان شتاب بیشتری در مسیر پیشرفت و توسعه خدمات می گیرد.

دکتر یوسف زاده چابک تصریح کرد: سرپرست جدید دانشگاه کاملا به اهداف و ارزش های برنامه راهبردی واقف است و این امید می رود که با تلاش مجدانه همه همکاران با وی، مسیر درستی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آن قرار گرفته، تداوم یابد و ارتقای سلامت جامعه که هدف همه ی ماست، در بالاترین سطح محقق شود.

وی در پایان سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از انتصاب سرپرست جدید دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: با حضور سرپرست جدید دانشگاه، این مجموعه بتواند در جهت رشد و تعالی دانشگاه قدم های اساسی بردارد و روند فعالیت ها در ارایه خدمات شتاب بیشتری گیرد.

وی پیش از این نیز گفته بود: دکتر سالاری یکی از سرمایه های دانشگاه است که ضمن داشتن همکاری موثر و پذیرش مسوولیت در حوزه های مختلف اجتماعی، با پشتکار و جدیت و توجه به برنامه توسعه فردی مشخص و رو به جلو، بستری برای پیشرفت در حوزه معاونت آموزشی ایجاد نمود. اما حرکت رو به جلو در دانشگاه، مانند مسابقه دو امدادی است. در این مسیر، جابجایی و تغییر موقعیت کاری افراد، جهت برقراری شتاب و حرکت رو به جلو دانشگاه ضروری است.

Share