فرماندار آستارا خبرداد:

دو نقطه خطرآفرین در ساحل آستارا مسدود شد| در مدیریت بحران با کمبود هایی مواجه هستیم

حسن رستم زاد، فرماندار بندر آستارا گفت: برای پیشگیری از غرق شدن افراد، دو نقطه خطرآفرین در آب های ساحلی این شهرستان مسدود شد و گردشگران فقط در محدوده طرح های سالمسازی شنا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار بندر آستارا گفت: برای پیشگیری از غرق شدن افراد، دو نقطه خطرآفرین در آب های ساحلی این شهرستان مسدود شد و گردشگران فقط در محدوده طرح های سالمسازی شنا کنند.

حسن رستم زاد در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا افزود: نقاط خطرآفرین در پشت نیروی دریایی ارتش و پره عابدینی با ایجاد موانع بتنی مسدود شد و گردشگران از تخریب و کنار گذاشتن موانع خودداری و به توصیه‌های ناجیان غریق توجه کنند.

وی اظهار کرد: در تابستان سال گذشته هشت نفر و امسال تاکنون دو نفر در نقاط یاد شده غرق شده‌اند و باید از ظرفیت نیروی انتظامی، بسیج، مرزبانی و سازمان‌های مردم نهاد برای تأمین امنیت گردشگران در نوار ساحلی استفاده شود.

وی بیان کرد: رعایت اصول پدافند غیر عامل و برگزاری کارگاه‌های آموزش آن و مدیریت بحران ضروری است و برای حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، طرح‌های ابتکاری ارائه و اجرا شود.

فرماندار آستارا گفت: امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بحران ناکافی است و باید با شرایط موجود از تهدیدات طبیعی پیشگیری و از مشارکت مردم در این رابطه استفاده شود.
رستم زاد افزود: امسال بی احتیاطی عوامل انسانی باعث آتش سوزی در برخی اراضی جنگلی آستارا شد و امیدواریم با همکاری مردم، اینگونه حوادث تکرار نشود.

Share