نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس:

دولت درباره تخصیص قیر به پروژه‌های راه‌سازی توضیح دهد | به بیمه کشاورزان توجه جدی شود

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به تکلیف قانونی دولت در خصوص تخصیص قیر برای پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی گفت: هیأت رئیسه باید در این مورد از دولت توضیح بخواهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: فصل گرما در حال از دست رفتن است و باید هر چه سریعتر پروژه‌های عمرانی و راهسازی به سرانجام برسد.

وی با اشاره به حضور روز گذشته در بنیاد مسکن درباره تخصیص قیر برای برخی از پروژه‌ها گفت: آنها هر تن قیر را ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کردند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد: با شرایطی که قیر در کشور دارد حتی یک میلیون تن از ۴ میلیون تنی که دولت باید طبق قانون برای پروژه‌های عمرانی و شهرسازی در نظر بگیرد تا پایان سال هم توزیع نخواهد شد.

دلخوش اظهار داشت: در هیأت تطبیق مصوبات در مجلس یکبار موضوع ریالی توزیع ۴ میلیون تن قیر مطرح شد که این موضوع رد شد ضمن اینکه بحث تملک دارایی ۲ هزار میلیارد تومان برای توزیع این ۴ میلیون تن قیر هم از سوی این هیأت رد شده است.

وی از هیأت رئیسه مجلس خواست هر چه سریعتر از دولت درباره عدم تخصیص ۴ میلیون تن قیر برای پروژه‌های عمرانی و راهسازی توضیح بخواهد چرا که بسیاری از روستاها و شهرها مسیرهای مواصلاتی دارند که باید نسبت به اصلاح و بهسازی آن اقدام شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: باید در فصل فعلی که فصل کشاورزی است به بیمه کشاورزان توجه جدی شود.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت از نماینده دولت خواست درباره تذکر دلخوش در خصوص تخصیص قیر پروژه‌های عمرانی و شهرسازی به دولت موضوع را ارجاع داده و از دولت بخواهد قانون را در این زمینه اجرا کند.

Share