نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

دولت توان ساخت بیمارستان جامع در گیلان را ندارد| سطح بسیار پایین ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دولت به هیچ عنوان توان ساخت بیمارستان جامع در گیلان را ندارد گفت: بهترین راه برای تأمین هزینه‌های ساخت بیمارستان جامع گیلان مشارکت دولت با بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدحسین قربانی اظهار داشت: دولت به هیچ عنوان توان ساخت بیمارستان جامع در گیلان را ندارد و به اعتقاد بنده بهترین راه برای تأمین هزینه‌های بالای ساخت بیمارستان جامع استان مشارکت دولت با بخش خصوصی از طریق تهاتر اموالی است که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نبود یک بیمارستان جامع در گیلان زیبنده و شایسته این استان نیست عنوان کرد: بنده و یا سایر نمایندگان عضو مجمع نمایندگان گیلان موضوع ساخت بیمارستان جامع استان را در محافل مختلف اعم از مجلس و دولت بارها و بارها مطرح کردیم اما این همه تلاش نتیجه‌بخش نبود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس به وضعیت فعلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سطح کشور اشاره کرد و افزود: این دانشگاه امروز بر اساس آمارها و ارقام موجود یکی از بدهکارترین دانشگاه‌های سطح کشور است در حالی‌که این استان با توجه به پتانسیل‌های فراوانش می‌توانست از این حیث موقعیت بهتری داشته باشد.

قربانی یکی از معضلات گیلان در حوزه بهداشت و درمان را نامتوازن بودن سطح ارائه خدمات در بخش دولتی و بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: به دلیل سطح بسیار پایین ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی استان گیلان، مردم و بیماران اکثراً جهت دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان‌های بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

وی دریافت خدمات پزشکی حتی در سطح اولیه و مقدماتی در بیمارستان‌های دولتی را حق مسلم هر گیلانی و ایرانی خواند و اظهار داشت: بیمارستان‌های دولتی گیلان حتی نمی‌توانند خدمات اولیه پزشکی را به بیماران ارائه دهند به همین علت مردم با فروختن تنها دارایی‌های خود بیمارانشان را جهت درمان به مراکز خصوصی می‌برند.

قربانی این توازن نادرست در حوزه ارائه خدمات پزشکی به بیماران در سیستم بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان را یک ناهنجاری بزرگ دانست و گفت: گیلان از لحاظ سخت‌افزاری و نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان از سطح خوبی برخوردار است اما از حیث ارائه خدمت به بیماران در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد.

Share