رییس اتاق اصناف گیلان در گفتگو با دیارمیرزا

دستفروشان هم عضوی از جامعه هستند | معاون شهردار رشت مستندات خود را ارائه کند

عضو سابق شورای شهر رشت گفت: از مقصودی می‌خواهم که اگر مستندات موثقی از هر کدام از واحد صنفی دارند به ما ارائه بدهند تا بتوانیم به درستی این موضوع را بررسی کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالیکه هفدهم تیرماه سال جاری شاهد درگیری تمام عیار دستفروشان بازار با مامورین سد معبر شهرداری رشت بودیم، پنج روز پس از این رویداد ناگوار علی مقصودی معاون خدمات شهر شهرداری رشت طی گفتگو با یک خبرگزاری ادعاهای جالبی مطرح کرد که هنوز هیچ مستنداتی درباره آن منتشر نکرده است.

مقصودی مدعی شده بود که «اولویت شهرداری رشت ساماندهی دستفروشان با وجود ارتباطات مافیایی غیرقانونی در بخشی از بازار است»

معاون شهردار رشت همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد که « طبق مستندات و تحقیقات به عمل‌آمده برخی از دستفروشان عوامل خود مغازه‌داران هستند».

در همین راستا جلال الدین محمد شکریه رییس اتاق اصناف گیلان و نایب رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا در پاسخ به این سوال که «آیا ادعای آقای مقصودی مبنی بر اینکه برخی از دستفروشان عوامل خود مغازه‌داران هستند را تائید می کنید؟» گفت: بنده آقای مقصودی را جزو مدیران کارآمد و توانمند شهرداری رشت می دانم اما اظهاراتشان را نه تایید می کنم و نه تکذیب.

عضو سابق شورای شهر رشت گفت: از ایشان می‌خواهم که اگر مستندات موثقی از هر کدام از واحد صنفی دارند به ما ارائه بدهند تا بتوانیم به درستی این موضوع را بررسی کنیم.

شکریه با بیان اینکه بسیار خوشحال خواهیم شد که در حل مشکل دستفروشان اقدامات موثری انجام شود، افزود: زمانی که عضو شورای شهر رشت بودم طرح شب های روشن مطرح شد و قرار بود از ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح دستفروشانی که شناسایی شده و کارتهای مشخصی از سوی شهرداری برای آنها صادر شده است در مکان های معلوم مستقر شوند.

وی با بیان اینکه دستفروشان هم عضوی از جامعه هستند، افزود: انسانها نسبت به هم دیگر تکالیفی دارند و دستفروشان نیز به مانند همه اقشار جامعه دارای خانه و خانواده هستند که برای تامین امرار معاش خود مشغول به این کار شده‌اند.

رییس اتاق اصناف گیلان تصریح کرد: شهرداری می تواند برای ساماندهی دستفروشان مکان های مناسب نظیر ورودی شهر یا داخل شهر که متعلق به شهرداری و برخی از ارگانها و نهادها است و هم اکنون بلااستفاده مانده را با نصب چادرهای بادی همانند طرحی که در باکو انجام شده در نظر بگیرد و اجرایی کند.

وی با بیان اینکه واحد های صنفی نیز مشکلاتی دارند به دیارمیرزا گفت: بسیاری از واحدهای صنفی با مشکلاتی نظیر فروش کالاها، افزایش قیمت، کاهش قدرت خرید و رکود در بازار روبرو هستند که باعث شده است نتوانند گردش مالی مناسب برای پرداخت چکها و تسهیلات خود داشته باشند.

Share