وکیل محمدرضا شجریان خبر داد:

در ۲۰ شکایت علیه حسین شریعتمداری منع پیگرد صادر شد

محمدحسین آقاسی اظهار کرد: شکایت ۲۰ شخصیت حقیقی و حقوقی از جمله رئیس دولت اصلاحات، محمدرضا شجریان و دادستان وقت تهران از حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان رد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، شکایت ۲۰ شخصیت حقیقی و حقوقی از جمله رئیس دولت اصلاحات، محمدرضا شجریان و دادستان وقت تهران از حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان رد شد.

محمدحسین آقاسی وکیل مدافع محمدرضا شجریان با اعلام این خبر گفت: شکایتی را از سوی استاد شجریان در سال ۸۸ از حسین شریعتمداری مطرح کردیم که این شکایت در ادامه با ۱۹ شکایت دیگر علیه مدیرمسئول روزنامه کیهان جمع و تبدیل به یک پرونده واحد شد.

این وکیل دادگستری افزود: جالب این است که اخیراً و بعد از گذشت ۱۰ سال، شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در تمام این شکایت‌ها قرار منع پیگرد صادر کرده و نکته جالب‌تر این است که یکی از شاکیان دادستان عمومی و انقلاب تهران است.

به گفته آقاسی، قربان بهزادیان رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، سید علیرضا بهشتی، محمدمهدی امامی ناصری، دفتر حقوقی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، خانه سینما به مدیریت محمدمهدی عسگرپور، سید علی‌اکبر محتشمی‌پور، لیلا زارعی، ابوالفضل فاتح، محمدرضا شجریان، رئیس دولت اصلاحات (دو شکایت) مهدی ملال‌لو مدیرمسئول وقت روزنامه ایران در سال ۸۹، دادیار شعبه اول بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، مهدی فتحی‌زاده، خدارحم مفید دهکردی، امیرحسین آذرمنش رئیس دادگستری سرابله، سید علی موسوی مطلق، عباس امیری‌فر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میرحسین موسوی و دادستان عمومی و انقلاب تهران، شاکیان حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در این سال‌ها هستند.

وکیل مدافع شجریان افزود: شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تمام شکایات به جز شکایت دادستان تهران را به خاطر اینکه مجازات اتهامات انتسابی درجه ۶ محسوب و تا ۵ سال از وقوع جرم امکان پیگیری دارد، مشمول مرور زمان دانسته و رد کرده است. این در حالی است که حداقل در شکایت شجریان از شریعتمداری، در سال ۹۶ یعنی دو سال قبل لایحه کتبی روی پرونده گذاشته‌ام و حتی در زمان طرح شکایت، با احضار بازپرس دادسرا، شریعتمداری یک جلسه در دادسرا حاضر و دیگر نیامد و حتی از بازپرس وقت شعبه درخواست صدور حکم جلب کردم اما گفت که تلفن می‌زند و شریعتمداری را احضار می‌کند.

وکیل مدافع شجریان اضافه کرد: به صراحت ماده ۲۶۴ قانون آئین دادرسی کیفری، بازپرس باید ظرف پنج روز از تاریخ پایان تحقیقات، قرار خود را مبنی بر منع پیگرد یا قرار مجرمیت صادر کند.

آقاسی گفت: شکایت دادستان عمومی و انقلاب تهران از شریعتمداری نیز مربوط به ۲۸ آذر سال ۹۱ و به اتهام توهین به مقدسات است که شعبه بازپرسی به علت عدم کفایت ادله جهت احراز وقوع رفتار مجرمانه قرار منع پیگرد صادر کرده است.

وی تاکید کرد: به طور قطع در مهلت مقرر قانونی به این تصمیم شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در ارتباط با شکایت موکل اعتراض می‌کنم و امیدوارم سایر شکات نیز اعتراض کنند زیرا اصولاً هیچ گونه کوتاهی در پیگیری شکایت‌ها از ناحیه شکات وجود نداشته است.

Share