در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

درگیری امروز در بازار رشت یک جنگ تمام عیار بود|برای طرح شب‌های روشن فقط چند لامپ روشن کردند!

ذاکری با بیان اینکه برخی از دست‌فروشان به این کار نیاز ندارند اما باز هم به دنبال آن هستند، گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم که برای بهبود وضعیت دست‌فروشان هرکسی متقاضی است ثبت نام کند و بعد از بررسی‌های لازم در نقاط مشخص کار خود را انجام دهند.

اخصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصدومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به ریاست رضا رسولی، نایب رئیس شورا و حضور اعضای شورا برگزار شد.

حدود پانصد نفر از دستفروشان می‌توانند در پارکینگ اداره‌کل زندان‌های گیلان ساماندهی شوند

رضا رسولی در ابتدای جلسه با تبریک مناسبت‌های دهه کرامت، تصریح: روز ۱۸ تیرماه یعنی روز ادبیات کودکان و نوجوانان را تبریک می‎گویم همچنین روز عفاف و حجاب را به همه بانوان و میلاد با سعادت امام هشتم را به همه شیعیان به ویژه رشتیان عاشق امامت و ولایت تبریک میگویم.

وی با اشاره به اینکه ظهر امروز شاهد درگیری بین کسبه یکی از خیابان‌های رشت با نیروهای سد معبر شهرداری رشت بودیم، اظهار کرد: انتظار داریم با ورود دستگاه‌های مربوطه بالاخره به این زد و خوردها خاتمه داده شود.

رسولی با بیان اینکه ملکی که در محدوده خیابان شهدای ذهاب و متعلق به سازمان زندان‌ها است می‌تواند در رفع مشکلات این چنینی بسیار تاثیرگذار باشد، افزود: حدود پانصد نفر از دستفروشان می‌توانند در پارکینگ متعلق به اداره‌کل زندان‌های گیلان ساماندهی شده و بخش عمده‌ای از مشکلات مرتفع شود.

سازمان میادین و تره‌بار بدون هیچ ضوابطی ساختمانی را که در تملک شهرداری بود اجاره داده است

به گزارش دیارمیرزا در ادامه بهراد ذاکری، اولین ناطق جلسه با اشاره به اینکه شاهد کیفیت ضعیف آسفالت هستیم، اظهار داشت: متاسفانه نظارت درست در مورد آسفالت صورت نمی‌گیرد به طور مثال در مورد خیابان معلم دلایلی آوردند قابل قبول نیست و عنوان کردند که راهنمایی و رانندگی اجازه نمی‌دهد که بیش از دو روز آن منطقه برای آسفالت و روکش بسته شود در حالی که این مشکل با رایزنی‌ها با راهنمایی و رانندگی به راحتی حل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سبزه‌میدان و فضای اطرافش چهره خوبی ندارد، گفت: قرار بود پارکینگ ایرانیان برای استفاده ماشین‌ها و ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و بنده پیشنهاد می‌کنم با ایجاد ایستگاه مرکزی از توقف خودروها در آن محدوده جلوگیری کنیم.

این عضو شورای شهر رشت در مورد میادین میوه و تره‌بار نیز گفت: سازمان میادین و تره‌بار بدون هیچ ضوابطی ساختمانی را که در تملک شهرداری بود به غیر اجاره داده است که باید سریعا تکلیف آن روشن شود.

برای طرح شب‌های روشن فقط چند لامپ روشن کردند!

ذاکری  با بیان اینکه موسیقی‌نوازی در شهرداری رشت بسیار مشکل آفرین شده است، گفت: متاسفانه در مورد وضعیت نوازنده‌های موسیقی باید سریعا تصمیم گیری شود زیرا روزی نیست که اعضای شورا در این خصوص پیامک نداشته باشند و بنده از شهردار می‌خواهیم این موضوع را رسیدگی نماید.

وی با بیان اینکه شهرداری سازمانی نیست که کار ایجاد کند، تصریح کرد: در عید سال گذشته طرح شب‌های روشن ارائه شد که تنها کاری در مورد این طرح انجام شد فقط روشن کردن چند لامپ بود!

برخی از دست‌فروشان به این کار نیاز ندارند!

این عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: رشت شهر شب زنده‌دار است و می‌توانیم نقاطی را مشخص کنیم که دستفروشان در ساعاتی خاص فعالیت نمایند و کالای خود را به فروش برسانند.

ذاکری در پایان با بیان اینکه برخی از دست‌فروشان به این کار نیاز ندارند اما باز هم به دنبال آن هستند، گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم که برای بهبود وضعیت دست‌فروشان هرکسی متقاضی است ثبت نام کند و بعد از بررسی‌های لازم در نقاط مشخص کار خود را انجام دهند.

درگیری امروز در بازار رشت یک جنگ تمام عیار بود

فرهام زاهد در این جلسه به درگیری دستفروشان با ماموران سد معبر شهرداری اشاره گفت: آنچه امروز در رشت رخ داد واقعا یک جنگ تمام عیار بود. متاسفانه دست فروشان وقتی در یک نقطه ای شروع به کار می‌کنند بعد از مدتی احساس مالکیت می کنند و برخورد با آنها سخت است.

وی افزود: ماموران شهرداری را برای جمع آوری سد معبر به سراغ آنها بدون هیچ پشتیبانی می‌فرستیم. باید برای یک بار همه دستگاه کنار شهرداری قرار بگیرند تا این مسنله حل شود.

این عضو شورا گفت: در سد معبر نیز باید پالایش اساسی صورت بگیرد و گزارش هایی رسیده داست که این ماموران به صورت سلیقه ای با دست فروشان برخورد می کنند.

زاهد ادامه داد: نیروهای سد معبر آموزش لازم را ببینند و نظارت بر آنها صورت بگیرد و همچنین از نظر قضایی نیز پشتبانی شوند.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی سبب شده است که تقاضا برای دریافت دکه افزایش یابد گفت: اشتغال و حل بیکاری بر عهده شهرداری نیست بلکه شهرداری باید شهر را اداره کند.

مشارکت در سرمایه گذاری و بهره برداری نیروگاه زباله سوز

در ادامه جلسه در رابطه با قیمت گذاری کردن پارکینگ های حاشیه ای حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با اشاره به اینکه در سال جاری قیمت اصناف ملاک قرار گرفته است اظهار کرد: پس از این باید طی جلساتی درباره تعیین تکلیف قیمت پارکینگ های حاشیه ای اقدام شود.

این لایحه با قیمت اصناف که از مبلغ یک هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار ۵۰۰ تومان بود موافقت شد.

به گزارش دیارمیرزا در ادامه جلسه لایحه مشارکت در سرمایه گذاری و بهره برداری نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی مورد بررسی قرار گرفت.
رضا رسولی در مورد این لایحه گفت: قراردادی را شهرداری با شرکت تی تی اس دارد که بیش از ۱۸ درصد از تعهدات انجام شده است.  انعقاد قرارداد این زباله سوز در سال ۹۲ با شرکت تی تی اس به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال انجام شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت درباره این لایحه اظهار کرد: از محل اعتبارات ملی سال ۹۶ مبلغ دو میلیارد تومان اسناد خزانه به تاریخ سر رسید شانزدهم دی ماه ۹۸ به شهرداری رشت اختصاص یافته است.

 رسولی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه احداث زباله سوز فاقد مشاور و مدیر طرح است افزود: باید با مشخص کردن این مهم از بروز مشکلات آتی درباره احداث زباله سوز رشت جلوگیری شود.

در ادامه فاطمه شیرزاد در مورد این مسیله گفت : مجموع قرارداد با شرکت تی تی است ۴۰ میلیارد دلار است که امیدوارم که ۲۵ درصد که تعهدات دولت است هرچه سریعتر انجام شود.

در پایان با لایحه پیشنهادی شهرداری در مشارکت در سرمایه گذاری و بهره برداری نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی موافقت شد.

موافقت شورا با خرید سطل زباله مکانیزه

در ادامه لایحه خریداری سطل زباله مکانیزه ششصد و شصت لیتری مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت گفت: بسیاری از این سطل‌ها دارای شکستگی و ظاهر نامناسب هستند و انتظار دارم که با موافقت این لایحه سطل های حدید خریداری شود.
وی با بیان اینکه انتظار داریم از منابع دیگر مبلغ مورد نظر اخذ شود گفت: از ردیف بازسازی و ساخت و تملک سرای شهروند مبلغ ۵ میلیارد کسر شود تا جمعا اعتبار مورد نیاز برای این لایحه به ۱۱ میلیارد برسد.

حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: پروژه هایی که اجرای آن آرزوی مردم است را دستکاری نکنید و از بودجه آن برای لایحه های دیگر استفاده نشود.

وی افزود: تذکر می دهم پروژه های مثل رودخانه ها کسر نشود و به شدت با این عمل مخالفت خواهم کرد.

این عضو شورا گفت: مطالعات پروژه پاک‌سازی رودخانه‌ها تمام شده است و انتظار دارم تمام تلاش برای عملی شدن این پروژه حتی اگر یک کیلومتر باشد انجام شود.

گفتنی است در پایان با این لایحه موافقت شد.

همچنین این چهارمین جلسه متوالی است امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در آن شرکت نکرده است.

Share