با حضور معاون علمی و فن‌آوری رئيس جمهور؛

خط تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ افتتاح شد | تولید ۴۰۰ هزار دستگاه در ۵ سال

خط تولید آزمایشی محصول پژو ۳۰۱ با عمق داخلی سازی بیش از ۶۰ درصد با حضور معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خط تولید آزمایشی محصول پژو ۳۰۱ با عمق داخلی سازی بیش از ۶۰ درصد با حضور معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

پس از ترک بازار ایران توسط شرکای خارجی، گروه صنعتی ایران خودرو عزم خود را جزم کرد تا با تقویت زنجیره ارزش تولید، محصول پژو ۳۰۱ را به صورت مستقل و بدون حضور شریک خارجی به تولید برساند.

با برنامه ریزی های صورت گرفته و سرمایه گذاری که در شرکت های قطعه سازی صورت گرفته، محصول ۳۰۱ درحال آماده سازی برای تولید انبوه بوده و‌ این آمادگی وجود دارد تا با سطح داخلی سازی بالاتر از ۶۰ درصد تولید و روانه بازار شود. این میزان به مرور زمان افزایش یافته و بخش زیادی از تولید این محصول به صورت خودکفا شده تولید خواهد شد.

برنامه ریزی و هدف ایران خودرو در ۵ سال نخست، تولید ۴۰۰ هزار دستگاه از این محصول است. محصول ۳۰۱ در قالب ۳ تیپ و واریانت شامل دو واریانت با گیربکس دستی و موتور EC5 و یک تیپ و نوع با گیربکس اتوماتیک و موتور EC5 به تولید خواهد رسید.

خط تولید بدنه مجهز، به روز و چندمنظوره در ایران خودرو که علاوه بر بدنه ۳۰۱ قابلیت تولید هم زمان سایر محصولات ایران خودرو را نیز دارد، شامل ۲۰۰ جیگ، ۲۳۰ گان دستی و ۲۴ ربات است که قطعات بدنه محصولات با استفاده از این تجهیزات تولید می شود.

فرآیند نصب تجهیزات این سالن بدنه سازی از اواخر سال ۹۵ آغاز شده و نخستین بدنه در بهمن ماه سال ۹۶ به تولید رسیده و تاکنون بیش از ۷۰ بدنه در قالب فازهای مختلف پروژه تولید ۳۰۱ تولید شده است. بیش از ۳۸ میلیون یورو برای سرمایه گذاری در راه اندازی این خط تولید صرف شده است.

Share