نماینده دادستان تهران خبر داد:

حکم ۱۵سال حبس ریخته‌گران و برادرش قطعی شد

امیر قهرمانی، نماینده دادستان تهران از قطعی شدن حکم پیروز و فیروز ریخته‌گران به مدت ۱۵ سال خبر داد و افزود: ریخته‌گران و برادرش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم شده بودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس، امیر قهرمانی در جمع خبرنگاران در خصوص قطعی شدن حکم ریخته‌گران گفت: ریخته‌گران و برادرش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم شده بودند، پس از اعتراض به شعبه ای از دیوان ارسال شد و دیوان حکم بدوی را نقض کرد.

وی در مورد پرونده بانک سرمایه و کیفرخواست آنها برای احضار به دادگاه گفت: ۴۰۰متهم هستند که برخی آمدند و کیفرخواست آنها صادر و در نوبت دادگاه قرار دارند. ‌کیفرخواست عده ای هم در نوبت صدور است.پرونده ریخته‌گران هم در مرحله تحقیقات است و در مسیر قرار نهایی قرار دارد.

وی افزود: دادستان تهران و رییس وقت قوه قضائیه بر اساس پیشنهاد مشاوران خود اعمال ماده ۴۷۷ می کنند و در نهایت پرونده برای یکی از شعبات دیوان عالی ارسال شد که در نهایت آن شعبه حکم ۱۵ سال حبس پیروز و فیروز ریخته گران تایید شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این افراد بیرون از زندان بودند؟ گفت: این حکم قطعی نشده بود.

نماینده دادستان در پاسخ به این سوال که پرونده های غندالی و امامی به کجا رسید؟ گفت: امیدواریم این پرونده‌ها تا شهریور به کیفرخواست برسند.

Share