رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان:

حل مشکل پسماند و رودخانه های رشت صرفا در گرو بودجه نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان حل مشکلات رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و پسماند را منوط به داشتن مدیریت واحد دانست و اضافه کرد: حل اینگونه مسائل صرفا در گرو بودجه نیست و تا مدیریت واحدی وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیوان محمدی در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۹۸، ضمن تقدیر و تشکر از سالاری، استاندار سابق گیلان به عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و آرزوی توفیق برای دکتر زارع، سرپرست جدید استانداری، گفت: بسیاری از مدیران خواستار تعویق جلسه امروز تا معرفی استاندار جدید بودند، اما امور کشور قائم به اشخاص نیست و باید کار استان با کمک به سرپرست جدید استانداری پیش برود.

وی توزیع اعتبارات هزینه‌ای و شهرستانی در سال ۹۸ و آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه را مورد بررسی قرار داد و افزود: مقرر شده است درخصوص اعتبارات شهرستانی جلساتی با فرمانداران برگزار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه میزان پیشرفت پروژه‌‌های عمرانی شهرستان‌ها توسط واحد فنی سازمان دسته‌بندی شده تا براساس اولویت اعتبارات تخصیص یابد، گفت: فرمانداران نیز با هماهنگی و مشورت نمایندگان و اعضای کمیته‌برنامه‌ریزی شهرستان درخصوص بودجه شهرستانی اقدام به توزیع اعتبارات کنند.

محمدی با یادآوری این نکته که توزیع اعتبارات شهرستانی بر مبنای شاخص جمعیت و محرومیت است، تصریح کرد: اعتباراتی که در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد جدا از اعتبارات مربوط به تالاب‌ها، منابع طبیعی و مواردی از این دست است.

وی درخصوص وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، متذکر شد: این سازمان برنامه‌های استراتژیک استان را در قالب برنامه‌های توسعه و آمایش سرزمین مدون می‌کند، اما برنامه‌ریزی عملیاتی توسط دستگاه‌های اجرایی است. به عنوان نمونه چگونگی حل مسئله پسماند بر عهده متولی است و کار سازمان جنبه نظارتی است و مسائلی از این قبیل در چارچوب طرح آمایش آورده شده است.

این مقام مسئول حل مشکلات رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و پسماند را منوط به داشتن مدیریت واحد دانست و اضافه کرد: حل اینگونه مسائل صرفا در گرو بودجه نیست و تا مدیریت واحدی وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان همچنین بر لزوم اجرای مفاد آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: مشکلات احتمالی اجرایی این آیین‌نامه نیز در بستر زمان قابل بررسی و مرتفع کردن است. سازمان‌ها و کارگروه‌ها می‌توانند پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه دهند.

Share