سرپرست استانداری گیلان در جمع مدیران بهزیستی:

حفظ کرامت افراد سرلوحه اقدامات حمایتی قرار گیرد

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به این مطلب که انجام اقدامات حمایتی از اقشار آسیب پذیر و تلاش برای خودکفایی آنها تنها به یک دستگاه خلاصه نمی شود،تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی باید به فراخور ماهیت و نوع فعالیت خود در راستای مسئولیت های اجتماعی به کمک بهزیستی بشتابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع به مناسبت هفته بهزیستی با مدیران و کارکنان بهزیستی گیلان دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست سرپرست استانداری گیلان با تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی اظهار داشت: بهزیستی به عنوان سازمانی اجتماعی حمایتی از جهت دامنه وظایف، خدمات و تعداد خدمات گیرندگان، سازمانی بزرگ است که گستره آن در همه ی مناطق شهری و روستایی کشور است.

وی با بیان اینکه بهزیستی مامنی برای افراد آسیب دیده اجتماعی است، تصریح کرد: مهمترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی قشر آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است.

زارع خاطرنشان کرد: حمایت از خانواده‌های نیازمند، حمایت و نگهداری از کودکان و اطفال بی‌سرپرست، ساماندهی، حمایت و نگهداری از کودکان خیابانی، ارائه خدمات‌ مختلف به آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، ارائه خدمات آموزشی به معلولان، پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای گروه‌های هدف سازمان و توانمندسازی آن ها که از اصلی ترین وظایف بهزیستی است،هر یک چرخه خدمات و اقداماتی موثر و مستمر را می طلبد که البته گیلان در این امر کارنامه ای قابل قبول دارد.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به این مطلب که انجام اقدامات حمایتی از اقشار آسیب پذیر و تلاش برای خودکفایی آنها تنها به یک سازمان و یا دستگاه اجرایی خاص خلاصه نمی شود،تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی باید به فراخور ماهیت و نوع فعالیت خود در راستای مسئولیت های اجتماعی  به کمک بهزیستی بشتابند.

زارع خاطرنشان کرد: حفظ کرامت والای انسانی افراد به عنوان رهنمود دین مبین اسلام و تاکید قانون اساسی باید سرلوحه اقدامات و شیوه انجام حمایت ها قرار گیرد.

وی با اشاره به محدودیت منابع اعتباری سازمان های دولتی از جمله بهزیستی،اجرای مدیریت کارآمد را رویکردی مهم در اجرای فعالیت ها خواند و افزود: با یاری شرکای معنوی سازمان بهزیستی یعنی مردم، بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد، می توان در خدمات رسانی بهتر، موفق تر و موثرتر بود.

زارع به بیان اهمیت آموزش، مهارت آموزی و استفاده از تحقیق و پژوهش در کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت و یادآور شد: کنترل و رصد آسیب‌های اجتماعی در کنار ارائه خدمات مددکاری می تواند اثرات مطلوبی را به جای بگذارد.

سرپرست استانداری گیلان به اجرای فعالیت های نمادین بر اساس مناسبت های رسمی کشور در سطوح استانی تاکید کرد و گفت: با این رویکرد پیوند بیشتری بین افراد جامعه با معلولان و دیگر افراد آسیب دیده اجتماعی ایجاد می شود و این جریان عاطفی در جذب مشارکت های مردمی می تواند تاثیرگذار باشد.

وی خواستار انجام کارهای بیشتر فرهنگی، تبلیغ و ترویج برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی و حمایت از قشر آسیب دیده از طریق صدا و سیما، جامعه رسانه، ائمه جمعه وجماعات، روحانیون، تشکل های فرهنگی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد در این میان نقش موثری را ایفا می کنند و به دلیل مقبولیت اجتماعی در ایفای نقش ها موفق هستند.

Share